حل مشکل پول خرد برای کرایه تاکسی‌ها

یک هزار تاکسی پایتخت به دستگاه پز مجهز می شوند.

عصر بانک؛ مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر از تجهیز یک هزار  تاکسی پایتخت به دستگاه‌های پز تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.

مسیح قائمیان در تشریح سامانه جدید ارائه شده توسط بانک شهر به نام چهره بانک نیز گفت: بانک شهر با حدود شش سال سابقه به عنوان یکی از بانک‌های جوان کشور محسوب می‌شود که شهرداری‌های کشور سهام آن را در اختیار دارند.

وی  بیان کرد ، هم اکنون یکی از خدمات نوینی که با در نظر گرفتن شرایط بحرانی و به عنوان یکی از پیش بینی‌های این شرایط توسط بانک شهر ارائه شده است، چهره بانک است،  به طوری که در شرایط بحرانی می‌توان برای توزیع اقلام با شناسایی افراد توسط این سیستم اقدام کرد.

قائمیان تصریح کرد: در حال حاضر 200 کیوسک شهری که با مراجعه شهروندان به آنها قابلیت چهره نگاری و دریافت اثر انگشت آنها وجود دارد، می‌توانند انواع خدمات بانکی را در شرایط بحرانی به شهروندان ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد:در حقیقت بانک شهر با این اقدام شروع به ارائه خدمات بانکی به صورت 24 ساعته کرده است که در تاب آوری شهرها نیز اقدام موثری خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر در ادامه درباره قرارداد شرکت تاکسیرانی با بانک شهر در رابطه با تجهیز تاکسی‌های پایتخت به دستگاه‌های پز گفت: این کار در آخرین مراحل اجرایی قرار گرفته است و برابر هماهنگی‌های انجام شده در مرحله اول، تاکسی‌های خطی مجهز به این دستگاه‌ها خواهند شد.

قائمیان افزود: شهروندان می‌توانند با کارت‌های موجود که برای بلیت مترو و اتوبوس از آنها استفاده می‌کنند از این پس و با نصب این دستگاه‌ها کرایه تاکسی خود را نیز حساب کنند.

وی با اشاره به وجود 16 میلیون کارت مترو و اتوبوس در پایتخت گفت: مشکل پول خرد یکی از معضلات شهروندان برای کرایه تاکسی‌ها بود که با نصب دستگاه‌های پز این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد:‌ نصب این دستگاه‌ها در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و در حال حاضر در یک نقطه از شهر تهران به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و تا پیش از پایان سال جاری 1000 تاکسی به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

قائمیان در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان تاکسی برابر قرارداد شرکت تاکسیرانی و بانک شهر گفت: مقرر شده به تاکسیرانان بر اساس عملکردشان تسهیلات بانکی داده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.