مشارکت بانک کشاورزی در بهره برداری از بزرگ ترین طرح مکانیزه پروش ماهی در قفس خاورمیانه

با مشارکت بانک کشاورزی، فاز یک بزرگ ترین طرح مکانیزه پروش ماهی در قفس خاورمیانه با حضورمهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی ،‌دکتر ترکان مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد ، حجت الاسلام ناطق نوری ، دکتر جادری استاندار هرمزگان ، حاتمی مدیر شعب بانک کشاورزی استان و تنی چند از مسئولان سیاسی و اجرائی این استان روز جمعه 23 بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی استان هرمزگان، این طرح با سرمایه گذاری 988 میلیارد ریال به بهره برداری رسیدکه 690 میلیارد ریال از هزینه های آن توسط بانک کشاورزی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شد.

 

بر اساس این گزارش، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی درمراسم بهره برداری از فاز یک نخستین طرح کاملأ مکانیزه پرورش ماهی در قفس، ضمن قدردانی از تلاش های بانک کشاورزی در راه اندازی طرح مذکور گفت: تولید امسال ماهی در قفس در کشور 4 هزار تن است و در سال آینده به 20 هزار تن افزایش یافته و در برنامه ششم توسعه به 200 هزار تن در سال خواهد رسید.

 

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات به طرح های پرورش ماهی در قفس هیچ محدودیتی وجود ندارد و امروز تفاهم نامه ای با یک شرکت نروژی برای پرورش ماهی در قفس در دو طرح 5 هزار تنی و 2 هزار تنی در قشم امضا شد.

 

شایان ذکر است، این طرح پرورش ماهی در قفس در سایت زمینی به مساحت 2.5 هکتار و سایت دریائی به مساحت 60 هکتار ، با ظرفیت تولید 3000 تن ماهی در سال اجرا و با رها سازی 25 هزار قطعه بچه ماهی در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید و باعث اشتغالزایی 32 نفر شد.

 

فاز بعدی این طرح نیز با رها سازی 100 هزار قطعه بچه ماهی طی چند روز آینده  به بهره برداری خواهد رسید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.