انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت ورزش و جوانان

طی مراسمی با حضور سیامک دولتی مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و محمد رضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که در محل سالن کنفرانس بانک برگزارشد، تفاهم نامه همکاری فی مابین دو مجموعه منعقد گردید.

عصر بانک؛به گزارش اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دولتی با اشاره به جایگاه و نقش بانک قرض الحسنه مهر ایران در جامعه بیان داشت: جای خوشبختی است که بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای عمل به تکالیف خود در مسیری حرکت می کند که انشاالله بتواند به بهترین شکل ممکن نسبت به ادای دینش به مردم، بالاخص قشر جوان اقدام نماید.

 

وی در خصوص عملکرد و فعالیت های انجام شده در بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در حوزه هایی مانند: تامین مالی خرد برای کسب و کارهای کوچک، رفع مایحتاج و ضروریات اولیه مردم و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه که به عنوان تکلیف بانک محسوب می شود، گامهای خوب و اساسی برداشته شده است.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارداشت: با انعقاد این تفاهمنامه عملاً مسیر جدیدی در حوزه جوانان به مجموع وظایف بانک اضافه می شود که با توجه به هرم جمعیتی کشورمان که عمدتاً جوانان را در بر می گیرد، یکی از حوزه های بسیار مهم تلقی می گردد.

 

وی تصریح کرد: اگر جامعه خود را براساس اصول بخش بندی نماییم، بخش عمده جامعه ما را نیروی جوان تشکیل می دهد که غالبا در زندگی خود گرفتار مسائل خرد مالی هستند.

 

سیامک دولتی افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران در این حوزه فعال است و انشااله می تواند عملکرد مثمر ثمری داشته باشد.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: باعث خوشحالی است که تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و تا سقف تعیین شده می تواند برای کمک به تامین هزینه های تحصیلات دانشگاهی، ازدواج، تهیه جهیزیه، کسب و کارهای کوچک  جوانان و غیره استفاده شود.

 

دولتی با اشاره به همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس طرح سفیران سلامت که به منظور خدمت رسانی بهتر به مردم در حوزه بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفت، کسانی که در بیمارستان برای پرداخت هزینه های درمان مشکل داشته باشندمی توانند بخشی از آن را از طریق منابع قرض الحسنه این بانک تامین کنند.

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص انعقاد تفاهم نامه میان بانک و وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: در این تفاهمنامه علاوه بر ارائه خدمات بانکی، امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای پرسنل وزارتخانه و سازمان های مردم نهاد جوانان که در سطح کشور فعال هستند از محل رسوب منابع متمرکز شده و در چارچوب تفاهمنامه و قوانین جاری بانک فراهم می باشد.

 

دولتی تصریح کرد: به هر قدمی هرچند کوچک که برای حل مشکل جوانان برداشته می شودبه چشم موفقیت و پیروزی نگاه می کنیم و امیدوار هستیم که همکاران ما در بانک قرض الحسنه مهر ایران اهم توجه خود را داشته باشند تا بانک بتواند در این مسیر هم سربلند و پویا عمل نماید.

 

با اجرایی شدن برجام ، ماه ها تلاش و زحمت تیم مذاکره کننده به نتیجه نشست

 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ضمن تبریک اجرایی شدن مفاد برجام به ملت ایران بیان داشت: جای خرسندی است که با زحمات بی شائبه رییس جمهور و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری (مدظله تعالی)، اشتباه و بی مورد بودن بحث تحریم ها ی جهانی نا عادلانه که برعلیه کشور ما اعمال شده بود لغو گردید.

 

وی افزود: با اجرایی شدن برجام ، ماه ها تلاش و زحمت تیم مذاکره کننده به نتیجه نشست و امیدوار هستیم با رفع معضلات خصوصاً در زمینه پولی، بانکی و مالی شاهد گشایش های جدیدی در وضعیت عمومی کشور، صنایع، خدمات و تولید باشیم.

 

اشتغال جوانان یکی از مهمترین محورهای برنامه دولت یازدهم در پساتحریم

 

در ادامه این مراسم رستمی نیز انعقاد این تفاهمنامه را در سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) مبارک دانست و گفت: انعقاد این تفاهم نامه در روز ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) و همین طور بعد از به نتیجه رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم های ناجوانمردانه و ناعادلانه ای که در کشور ما سایه بسیار بزرگی انداخته بود منشاء خیر و برکت خواهد بود.

 

وی با اشاره به اهتمام در اشتغال جوانان به عنوان یکی از مهمترین محورهای دولت یازدهم، بعد از برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام بیان داشت: دکتر روحانی محور اصلی کار دولت را ابتدا برداشته شدن تحریم ها و محور دوم را بحث رفاه جامعه و بخصوص اشتغال جوانان نام برده است.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید خود را وامدار جامعه جوانان می داند تصریح کرد: آنچه را که به عنوان دولت تدبیر و امید شکل گرفت بر اساس جریان اجتماعی و خواسته عدالت محورانه جوانان کشور بود.

 

وی افزود: این دولت خود را مکلف می داند که تمامی برنامه ها و اقداماتش را در راستای تغییر شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه جوانان متمرکز کرده است.

 

محمدرضا رستمی ادامه داد: دولت یازدهم معتقد است که باید مشارکت جوانان در جامعه را افزایش دهیم و اداره کشور را به گروه هایی منسجم و هدفمند از جوانان پویا، خلاق و متخصص بسپاریم.

 

در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت ورزش و جوانان توسط سیامک دولتی و رستمی امضاء و مبادله گردید.

 

شایان ذکر است؛ غفاری و پرتو افکنان اعضای هیات مدیره و جمعی از روسای ادارات مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران به همراه حجتی مدیرکل و صادقی معاون مدیرکل دفتر مشارکت های اجتماعی و جمعی از همکاران وزارت ورزش و جوانان در این جلسه حضور داشتند.

 

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، حیدری رییس اداره روابط عمومی و بازاریابی به مدعوین و حضار جلسه خیر مقدم گفت.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.