مشارکت فنی و راهبردی توسن با یک شرکت تراز اول سوئیسی

شرکت توسن برای تحقق رسیدن به استانداردهای جهانی در حوزه بانکداری الکترونیکی، اقدام به مشارکت فنی و راهبردی با تمنوس به‌عنوان یکی از شرکت‌های تراز اول و توانمند بین‌المللی کرد.

عصر بانک؛به گزارش موسسه دیده‌بان آی‌تی، اخیرا شرکت‌های توسن ایران و تمنوس سوئیس قرارداد انحصاری همکاری استراتژیک برای توسعه نرم‌افزارهای بانکی امضا کردند.

حسین رأسی، مدیرعامل شرکت توسن، درباره این تفاهم‌نامه گفت: شرکت توسن سابقه‌ای 17 ساله در تولید، توسعه و استقرار محصولات و خدمات کُربنکینگ دارد و دارای تجربه، مهارت و دانش بسیار گرانبها در این حوزه است. در دوران تحریم و به‌رغم محدودیت‌های سخت و بازدارنده، ما توانستیم ظرفیت و اراده شرکت را آشکارا به نمایش گذاشته و با نوآوری و پیشگامی مستمر، نیاز بخش بزرگی از بازار کُربنکینگ و مشتریان متعدد را پاسخگو باشیم. در همین حال، ما به این واقعیت نیز خوب آگاه هستیم که شرکت ما، نظیر همه شرکت‌های پیشتاز تولید نرم‌افزار در دنیا، کاستی‌هایی دارد و با چالش‌ها و موانع مهمی روبه‌رو است که ما باید بتوانیم در حرکت به سوی پایداری از آنها عبور کنیم. وی یکی از این چالش‌ها را گشوده شدن بازار کُربنکینگ به روی رقبای خارجی و حضور اجتناب‌ناپذیر و قریب‌الوقوع آنها در این میدان دانست و افزود: مشارکت ما با شرکت تمنوس به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم با قدرت و پشتوانه محکم، نه‌تنها در بازار داخلی بلکه در بازارهای خارج از کشورمان نیز به رقابت موثر بپردازیم. رأسی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آثار مثبت این توافق در حوزه نرم‌افزارهای بانکداری الکترونیکی کشور، گفت: ما در توسن پس از تحلیل دقیق شرایط جدید بازار بانکداری الکترونیکی در داخل به این نتیجه رسیدیم که به‌منظور تامین نیازهای مشتریان بانکی در سال‌های آینده و نیز در راستای رسالت اصلی شرکت که پیشگامی و نوآوری مشخصه اصلی آن است ضروری است در پاره‌ای از زمینه‌ها نگاه‌مان را به فراسوی مرزهای جغرافیایی کشورمان معطوف کرده و بکوشیم محصولات و خدمات‌مان را در همه سطوح کمی و کیفی با آخرین فناوری‌ها و استانداردهای جهانی تطبیق دهیم. امروزه، یکی از راه‌های رایج رسیدن به چنین هدفی، مشارکت فنی و راهبردی با شرکت‌های تراز اول و توانمند بین‌المللی است که در حوزه تخصصی ما دارای دانش و تجربه چند ده ساله هستند. بر این اساس و پس از بررسی‌های پیگیرانه و با توجه به همه ابعاد چنین مشارکتی، شرکت سوئیسی تمنوس را انتخاب کرده و طی مذاکرات چندماهه به تفاهم‌نامه خوبی رسیدیم که راه تازه‌ای را برای همکاری‌های نزدیک و سازنده بین دو شرکت می‌گشاید. وی درباره تجربه نه‌چندان موفق تمنوس در بازار ایران طی سال‌های گذشته ادامه داد: شاید برخی از صاحبنظران و همکاران ما در این صنعت به یکی، دو تجربه ناموفق شرکت تمنوس در ایران اشاره کنند، اما امروز هم برای ما و هم برای تمنوس روشن است که دلیل اصلی تجربه‌های ناکام پیشین، رویکرد فروش لایسنس بدون یک برنامه منسجم استقرار، آموزش و پشتیبانی بوده است که اینک مشارکت ما این کاستی را به‌طور کامل برطرف خواهد کرد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.