استفاده بانکها از تکنولوژیهای دیجیتال برای ارتقای تجربهی مشتری
به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛مادامیکه رقابت مابین شرکتهای فینتک و بانکها در حال افزایش است، بانکها با استفاده از تکنولوژیهای دیجیتال به دنبال بالا بردن کیفیت تجربهی مشتری توسط ارائه خدمات شخصی – در هر مکان در هر زمان و با هر دستگاهی که دارند – هستند.
با بیشتر شدن روشهای دیجیتال، بانکها بر مهیا کردن بهترین تجربه برای مشتری از طریق خدمات دیجیتال تمرکز دارند.
امروزه محصولات سنتی بانکداری به نوعی تکراری شدهاند و تفاوت مولفهها در میان بانکها کاهش پیدا کردهاند.
-تبلتها و تلفنهای هوشمند به کانالهای ارتباطی محبوبی بین مشتریان برای انجام تراکنشهای مالی تبدیل شده اند.
-همچنین تمرکز فزاینده بانکها بر بانکداری موبایلی نیز بانکها را ملزم ساخته است که خود را با جدیدترین پیشنهادات دیجیتالی مجهز سازند.
از همین رو با توجه به افزایش انتظارات مشتری، باید از طریق خدمات یکپارچه و با ثبات در تمامی کانالهای ارتباطی، تجربه مشتری را ارتقاء و با مهیا کردن رابط کاربری مدرنتر برای مشتریان، هزینههای زیرساختی شعبه را کاهش داد.