کالاهای ترک فروشگاههای قطر را پر کرد

به دنبال اعمال تحریم برخی کشورهای عربی در مورد قطر و توقف صادرات مواد غذایی به این کشور، مواد غذایی ترکیه به عنوان جایگزین در فروشگاه های قطر مورد استقبال شهروندان این کشور قرار گرفت.

عصر بانک؛به گزارش مهر، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت: به دنبال قطع رابطه برخی کشورهای عربی با قطر و اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه دوحه و توقف صادارات مواد غذایی به این کشور، مواد غذایی ترکیه به عنوان جایگزین، قفسه های فروشگاه های قطر را پر کردند.

 

فروشگاه های قطر در پی رسیدن مواد غذایی ترکیه به این کشور و چیده شدن در قفسه های فروشگاه ها با درج نوشتارهایی با مضمون «کالاهای ترکیه که از مسیر هوایی به قطر ارسال شده است» در زیر این قفسه ها و انتشار عکس های مواد مذکور در شبکه های اجتماعی، مشتریان را در این زمینه در جریان قرار دادند.

 

در پی انتشار عکس های کالاهای ترکیه ای از سوی فروشگاه های زنجیره ای «المیره» قطری در شبکه های اجتماعی، بسیاری از شعبه های این فروشگاه شاهد صف های طولانی مشتریان بودند.

 

این فروشگاه طی پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «به اطلاع تمامی مشتریان فروشگاه المیره می رساند که نیازهای مواد غذایی از ترکیه به این فروشگاه رسیده و می‌توانند نیازهای خود از قبیل گوشت و تخم مرغ، ماست را در فروشگاه تامین کنند. با ما همراه باشید».

 

همچنین بسیاری از شهروندان قطر نیز عکس های مواد غذایی ارسال شده از ترکیه به این کشور را در حساب های شبکه اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند.

 

سهیل عوض، یک وکیل قطری در گفتگو با خبرگزاری آناتولی هنگام خرید این محصولات از فروشگاه گفت:«امور زندگی در قطر در مسیر طبیعی خود ادامه دارد. شکر خدا که شهروندان کالای ترکیه ای خرید می کنند. فرزندم برای نخستین بار شیر تولید ترکیه می نوشد».

 

وی با بیان این که از همان روز اول بحران بر این باور بوده که دولت قطر بحران مذکور را حل خواهد کرد، افزود: «روابط واقعی میان کشورها باید به این گونه باشد. امیدوارم کشورهای عربی نیز بر این اساس، روابط خود را گسترش دهند».

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.