باارزش‌ترین تک‌شاخ‌های تکنولوژی جهان

در سال جاری، 22 تک‌شاخ جدید به وجود آمده‌اند که 7شرکت از آنها در زمینه نرم‌افزارها و سرویس‌های اینترنتی فعالیت دارند.

عصر بانک؛بر اساس نقشه‌ای که به تازگی شرکت Insights CB منتشر کرده است، 197 شرکت تکنولوژی، در سطح جهانی «تک‌شاخ» محسوب می‌شوند یعنی ارزشی بیش از یک میلیارد دلار دارند. این شرکت‌ها روی هم ارزشی معادل 679 میلیارد دلار دارند و تاکنون بیش از 142میلیارد دلار سرمایه به دست آورده‌اند. این نقشه، شرکت‌های 13حوزه از جمله تجارت الکترونیک/ بازار فروش، نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی،FinTech یا فناوری نوآورانه مالی، شبکه‌های اجتماعی، امنیت سایبری، Big Data، خدمات مربوط به سلامت، مدیا، سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های موبایل، معاملات املاک و زمینه‌های دیگر را شامل می‌شود. در ادامه به برخی اطلاعات آماری اشاره شده در این نقشه می‌پردازیم:

 

در سال جاری، 22 تک‌شاخ جدید به وجود آمده‌اند که 7شرکت از آنها در زمینه نرم‌افزارها و سرویس‌های اینترنتی فعالیت دارند. پنج شرکت تک‌شاخ برتر در سطح جهانی به قرار زیر هستند:

 

1. اوبر(با ارزش 68میلیارد دلار)

 

2. Didi Chuxing(با ارزش 50میلیارد دلار)

 

3. شیائومی(با ارزش 46میلیارد دلار)

 

4. Airbnb(با ارزش 29میلیارد دلار)

 

5. Palantir Technolgies (با ارزش 20 میلیارد دلار)

 

سه حوزه در سطح جهانی بیشترین میزان فعالیت تک‌شاخ‌ها و شرکت‌های برتر را تشکیل می‌دهند: تجارت الکترونیک یا E-Commerce (13 درصد)، خدمات و نرم‌افزارهای اینترنتی(14درصد) و FinTech فناوری نوآورانه مالی(11درصد). بیش از نیمی از جمعیت تک‌شاخ‌ها در آمریکا واقع شده‌اند. کشورهای بعدی با بیشترین تک‌شاخ‌ها عبارتند از: چین(23درصد)، هند(4 درصد)، انگلستان(4 درصد)، آلمان (2 درصد) و کره جنوبی(2 درصد). هیچ کشور دیگری بیش از سه شرکت خصوصی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار ندارد.

 

/آی تی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.