استراتژی ATM خود را چگونه مشخص می کنید؟

یک نظرسنجی برگزار شد که در آن پرسیده شده بود که آیا ATM را می‌پسندید و یا اینکه ترجیح می‌دهید یک شعبه بانک در نزدیکی شما قرار گرفته باشد، 43 درصد از جواب دهندگان گفته بودند که ATM را ترجیح می‌دهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ موسسات مالی زمان و تلاش زیادی را صرف گردآوردی تیم‌هایی می‌کنند که بتوانند به بهترین نحو ممکن طرحهای بهینه‌سازی شبکه‌ای را پیاده سازی کنند.

 

بانک‌ها و موسسات اعتباری همگی بر این باورند که در آن واحد از بهترین استراتژی برای انتخاب محل برای برپاسازی شعبه‌هایشان، فرمت‌های مناسب و مدل‌های نیروی انسانی صحیح برخوردارند، اما ضعفی در استراتزی آنها خودنمایی می‌کند:

آن را چاره اندیشی ATM می‌نامیم

تمامی موسسات مالی از این موارد باخبرند اما استراتژی پیرامون تحلیل‌های مکانی‌شان و چگونگی چینش ATM ها در کنار شعبه‌هایشان هیچوقت به عنوان یک موضوع واحد بررسی نمی‌شود.

تحول ATM

 ATM در ابتدا صرفا یک توزیع کننده‌ی پول بود اما تحولات اخیر این دستگاه، ثابت کرده است که می‌تواند 90 درصد تراکنش‌های یک تحویلدار را انجام دهد. با در نظر داشتن چارت بالا، اگر اولین دستگاه ATM را به عنوان ورژن شماره 1.0 نامگذاری کنیم، ببینید که چه مسیری بعد از آن طی شده است تا هم‌اکنون به ورژن شماره 4.0 رسیده‌ایم.

این ورژن نه تنها در نقش متصدی پرداخت وجه نقد عمل می‌کند بلکه کارهایی همچون دریافت پول، نقد کردن چک، ارتباط تصویری را نیز انجام می‌دهد. شما حتی می‌توانید با تلفن همراه خود کار تصدیق هویت خود را با برقراری ارتباط با دستگاه انجام دهید.

دیگر نیازی نیست کارت‌های اعتباری خود را همراه خود داشته باشید. نسل 5.0 به احتمال زیاد بسیاری ویژگیهای مدرن دیگری را به ATM اضافه می کند و انتخاب‌های زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ارائه کردن خدماتی که نیاز مردم است

ترجیحات مشتری قانون طلایی فروش کالا و خدمات به مردم است. مشتریان بانک آمریکا برای واگذاری چک‌ها الگوی 3:1 را ترجیح می‌دهند و تمایل چندانی به استفاده از تلفن همراه خود ندارند.

هم بانک آمریکا و هم بانک Chase پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال، در حدود 60 درصد از سپرده‌های آنها تنها از طریق ATM ها گردآوری خواهد شد.

زمانی که شما از طریق تلفن‌ همراه کار سپرده‌گذاری را انجام می‌دهید، رقم سپرده‌گذاری خارج از شعبه تا 75-80 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

مطالعه‌ی گرایشات آتی ATMها که توسط بنیاد ATM Marketplace و Auriga انجام شد نشان داد که مشتریان آمریکایی در حقیقت ATM را به رفتن به شعبه‌های بانک ترجیح می‌دهند.

یک نظرسنجی برگزار شد که در آن پرسیده شده بود که آیا ATM را می‌پسندید و یا اینکه ترجیح می‌دهید یک شعبه بانک در نزدیکی شما قرار گرفته باشد، 43 درصد از جواب دهندگان گفته بودند که ATM را ترجیح می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.