انتقال وجه شتابی از مبدأ بانک ملی با آپ شاپرکی!

تا به امروز آئین نامه یا قانون و مجوز صریح و روشنی از طرف رگولاتوری به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت با موضوع امکان این سرویس مهم و کاربرپسند ابلاغ نشده است.

عصر بانک؛ این روزها اضافه شدن سرویس شتابی کارت به کارت از مبدا بانک ملی در اپلیکیشن آپ آسان پرداخت که  شرکتی زیر مجموعه شاپرک است محل بحث و سوال کارشناسان و فعالان حوزه پرداخت شده است.

از یک طرف شرکت آسان پرداخت با اپلیکیشن آپ فقط امکان ارائه سرویس های شاپرکی را دارد و از طرفی ارائه سرویس کارت به کارت فقط توسط  کانال های ارائه سرویس بانک مثل همراه بانک و اینترنت بانک ، امکان پذیر و مجاز است.

از طرف دیگر بانک ملی دارای شرکت ارائه خدمات پرداختی یا همان PSP به نام پرداخت الکترونیک سداد است که اتفاقاً این شرکت هم در یک سال گذشته اپلیکیشن پرداخت ایوا را رونمایی کرده، اما پرداخت الکترونیک سداد تا به امروز امکان انتقال وجه از مبداً بانک ملی را در اپلیکیشن پرداخت خود نداشته است!

همچنین تا به امروز آئین نامه یا  قانون و مجوز صریح و روشنی از طرف رگولاتوری به شرکت های پرداخت با موضوع امکان ارائه این سرویس مهم و کاربرپسند ابلاغ نشده است.

بنابراین جدا از بحث امنیت اطلاعات انتقال وجه در اپلیکیشن های پرداخت که بحث عمومی جامعه و دغدغه کاربران نهایی می باشد ، موضوعی که کارشناسان و فعالان پرداخت در روزهای اخیر به آن توجه کرده اند، موضوع قوانین بانک مرکزی و مجوزهای لازم برای ارائه این سرویس کاربردی توسط  شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت (PSP) مختلف است.

مطمیناً ارائه سرویس پرطرفدار و کاربردی کارت به کارت در هر اپلیکیشن پرداختی، نقطه قوت شرکت پرداخت در پاسخ به نیاز کاربران نهایی اپلیکیشن پرداخت شان است ، اما سوال اینجاست که آیا شرکت های ارائه دهنده پرداخت دیگر نیز مانند آسان پرداخت امکان ارائه این سرویس و توان رقابت برابر را دارند یا نه؟

سایت آموزشی خبری عصربانک منتظر پاسخگویی به این سؤالات است…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.