برنامه‌های پرداخت تا سال 2021 دست‌کم 500 میلیون کاربر خواهند داشت

هنگامی‌که کاربری پرداخت بدون تماس رشد یابد و فروشندگان و مشتریان سرعت و راحتی آن را درک می‌کنند، افزایش چشمگیری در استفاده از آنها رخ خواهد داد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛داده‌های اخیر تحلیل‌های فین تک ها در پروژه‌های تحقیقاتی جانیپر حاکی از آن است که شمار کاربران برنامه‌های پرداخت از جمله اپل پی، سامسونگ پی و اندروید پی، برای نخستین بار در نیمه نخست امسال از یک‌صد میلیون فراتر می‌رود و تا پایان سال از مرز 150 میلیون کاربر بیشتر خواهد شد.

 

بر پایه گزارش جانیپر، پرداخت‌های بدون تماس: گوشی‌های ان اف سی، ابزار پوشیدنی و کارت‌های پرداخت 2017-2021» سهم اپل، سامسونگ و گوگل از بازار به عنوان بخشی از کاربران بدون تماس موبایل از 20 درصد در سال 2015 به 41 درصد در سال 2016 می‌رسد.

جانیپر پیش‌بینی کرده است این شمار تا سال 2021 به میزان 56 درصد افزایش می‌یابد و تعداد مشتریان این سه برنامه پرداخت از 500 میلیون فراتر می‌رود.

بر پایه پژوهش یادشده، عمده برنامه‌های پرداخت در آمریکا به سازوکارهای برتر پرداخت تبدیل می‌شوند ولی هم چنان با این چالش روبرو هستند که اطمینان بدهند زیرساخت انجام پرداخت درون فروشگاهی برای مشتریان وجود دارد.

نیتین باس گردآورنده پژوهش گفت: «به باور ما هنگامی‌که کاربری پرداخت بدون تماس رشد یابد و فروشندگان و مشتریان سرعت و راحتی آن را درک می‌کنند، در نتیجه مانند بازارهای اروپا، افزایش چشمگیری در استفاده و دسترس بودن پایانه‌های فروش رخ خواهد داد.»

بنا بر اعلام اپل، نسبت خرده‌فروشان آمریکایی که از اپل­پی پشتیبانی می‌کنند از 4 درصد در سال 2014 به 35 درصد در سال 2016 رسید. هم‌چنین پژوهش یادشده نشان می‌دهد سال 2015 و 2016 سال‌های رشد رونمایی از فناوری شبیه‌سازی کارت میزبان بوده است.

جانیپر برآورد می‌کند دست‌کم 194 بانک تا سال 2016 این خدمات را ارائه داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود پی­پل به سرعت یک پورتفلیو از پرداخت های بدون تماس و راهکارهای وفاداری به کار گیرد که به آن امکان رقابت موثر برای کسب سهم در بازار را می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.