به کارگیری کیف پول موبایلی نیازمند درک چهار نیاز اساسی

مهمترین سطح هرم نیاز در بخش به کارگیری کیف پول موبایلی برای مشتریان، ایجاد ارزش افزوده هنگام خرید است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛هرم نیازهای مازلو نظریه ای است که براساس آن افراد براساس نیازهای خود در سطوح مختلف نیازهای اولیه،نیازهای روحی و نیازهای شخصی، برای انجام عملی، انگیزش پیدا می کنند.

به طور مشابه می توان هرم نیازها برای کیف پول موبایلی را نیز معرفی کرد. البته ممکن است بوسیله آشنایی بانک ها  با چهار سطح هرم نیاز کیف پول موبایلی، آنها به خودسازی مازلو نرسند اما این روند به آنها کمک می کند تا عوامل رشد پیش بینی شده در به کارگیری کیف پول موبایل را درک کنند.

دسترسی به کیف پول موبایلی

72 درصد جمعیت آمریکا صاحب تلفن هوشمند هستند. این آمار طی دهه گذشته به طور متوالی رشد کرده است. علاوه برآن فقط طی سال گذشته بازار شاهد ورود 12 کیف پول جدید بوده است. به همین دلیل بیشتر مردم آمریکا از نیازهای اصلی درهرم که همان دسترسی به کیف پول موبایلی است، فراتر رفته اند.

قبول کیف پول درخرده فروشی

بازیگران بزرگ بازار مانند استار باکس شاهد موفقیت خارق العاده در پرداخت موبایلی هستند. به نوشته مجله فورچون،یکی از هر چهار تراکنش برای این غول مواد غذایی از طریق دستگاه موبایل انجام می شود. اما بزرگترین فرصت رشد برای کیف پول موبایلی، کسب وکارهای کوچک هستند. در حال حاضر فقط 34 درصد کسب و کارهای کوچک، پرداخت با کیف پول موبایلی را قبول می کنند.  هرچند این رقم نشان دهنده افزایش فعالیت با کیف پول موبایلی درسال گذشته است اما رشد کند و مداوم ممکن است چندان سودآور نباشد. دسترسی مداوم به کیف پول موبایلی در فروشگاه های محبوب، خواه فروشگاه کوچک باشد یا بزرگ، عاملی مهم در تجربه مشتری به حساب می آید.

امنیت

درحالیکه به کارگیری کیف پول موبایلی میان کاربران جوان بسیار زیاد است اما نگرانی درباره بخش امنیتی حتی میان  این نسل هم وجود دارد. تحقیقی که  موسسه آکسفورد اکونومیکز ( به درخواست NTT DATA  و اینجنیکو ) در این اواخر انجام داده، نشان می دهد مشتریان برای استفاده از پرداخت موبایلی اشتیاق زیادی دارند، اما نگرانی های امنیتی مانند دزدی هویت یا از بین رفتن سرمایه می تواند در به کارگیری کیف پول موبایلی ضرر برساند.

پل گمشده میان این دو  را می توان به وسیله آموزش مشتریان بانک ها برای انجام تراکنش های ایمن تر ترمیم کرد.  همانطور که در کارت های اعتباری و نقدی لایه های امنیتی در حال تکامل است، مشتریان باید درباره روش های امنیتی در کیف پول های موبایلی خود آگاه باشند.

ارزش افزوده

در نهایت مهمترین سطح هرم نیاز در بخش به کارگیری کیف پول موبایلی برای مشتریان، ایجاد ارزش افزوده هنگام خرید است. تحقیقی که موسسه آکسفورد انجام داده  نشان داد حدود 60 درصد مصرف کنندگان جهانی معتقدند که فناوری موبایل، تجربه خرید آنها را غنی تر می کند.

به عنوان مثال کیف پول هایی که برخی خرده فروشان در اختیار دارند، دارای شیوه سفارش پیشرفته، تحویل رایگان و دسترسی راحت به بخش فروش است.  علاوه برآن کیف پول های موبایل عمومی نیز با دسترسی به اطلاعات می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند. مانند زمانیکه بانک با استفاده از اطلاعات حساب، تراز نامه و تاریخچه تراکنش های مشتری، به او پیشنهاداتی ارائه می کند تا تراکنش بعدی بهبود یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.