جولان استارت ‏آپ‏ های نیویورکی در سال 2017

شهر نیویورک یکی از گران‏ترین شهرها برای راه ‏اندازی استارت‏ آپ جدید است.

عصر بانک؛شهر نیویورک از یکسو، یکی از گران‏ترین شهرها برای راه‏اندازی استارت‏آپ جدید است و از سوی دیگر، عرصه استارت‏آپ‏ها در این شهر در حال شکوفایی است و افزوده شدن به تعداد آنها در سال‏های اخیر این موضوع را ثابت می‏کند. با تعدادی از این استارت ‏آپ‏های خلاق که حوزه فعالیت بسیار متنوعی هم دارند، آشنا می‏شویم:

 

لیموناد (Lemonade): لیموناد که از آن به عنوان «اوبر صنعت بیمه» یاد شده، یک شرکت بیمه متفاوت است که در حال متحول کردن ساختار قدیمی و بوروکراتیک صنعت بیمه است. این استارت‏آپ که به صورت شخص به شخص (P2P) کار می‏کند، از هیچ کارگزاری استفاده نمی‏کند و بنابراین حق بیمه‏ های آن کمتر از حد متوسط است. پوشش ‏های بیمه به وسیله هوش مصنوعی روی گوشی موبایل مشتری انجام می‏شود و فرآیندی که معمولا چند روز یا چند هفته طول می‏کشد، با سرعتی بی‏نظیر و رکوردشکن طی می‏شود. دنیل شریبر، مدیرعامل و از موسسان این شرکت می‏گوید: «بیشتر آمریکایی ‏ها بیمه را یک مزاحم ضروری می‏دانند تا یک کالای اجتماعی و این همان چیزی است که ما می‏خواهیم تغییر دهیم.» یکی از ویژگی‏های محوری لیموناد این است که حق بیمه ‏های خرج نشده افراد به واسطه فعالیت‏های بشردوستانه و به انتخاب خود آنها به سازمان‏های غیرانتفاعی واگذار می‏شود.

 

تیلر برند (Tailor Brands): این استارت‏ آپ که در سال 2014 به دست سه نفر تاسیس شده، به کامپیوترها آموزش می‏دهد چگونه یک آژانس برندسازی اتوماتیک آنلاین طراحی و ارائه کنند. این پلت‌فرم آنلاین در حال حاضر 600 هزار کاربر دارد و تاکنون 20 میلیون طراحی انجام داده و می‏تواند هر چیزی از لوگو گرفته تا کل یک برند را در کمتر از 30 ثانیه طراحی کند. همچنین به کاربران امکان می‏دهد قبل از پرداخت هر پولی، پیش‏طرح طراحی‏ های برند خود را ببینند و سپس از بین دامنه‏ های قیمتی مختلف، قیمت مورد نظر خودشان را انتخاب کنند. این شرکت هر دو ثانیه یک طراحی جدید ایجاد می‏کند و اخیرا توانسته 4میلیون‌دلار جذب سرمایه کند.

 

HYPR: این استارت‏ آپ یک پایگاه داده را مدیریت می‏کند که یک میلیارد حساب رسانه ‏های اجتماعی و بیش از 10 میلیون نفوذگر قابل جست‏وجو بر اساس داده‏ های جمعیت ‏شناختی، روانشناختی و جغرافیایی را پوشش می‏دهد. واسط برنامه ‏نویسی (API) شرکت HYPR به پلت‌فرم‏های بازاریابی پیشتاز ابزارهایی می‏دهد تا بتوانند فعالیت‏های داخلی خود را اتوماتیک ‏سازی کنند. گیل ایال، موسس HYPR پیش‏تر گفته بود که دریافته بازاریابی نفوذگر حوزه ‏ای است که بهره ‏برداری چندانی در آن صورت نگرفته است. در نتیجه او تصمیم گرفت با ارائه ابزارهایی که کمک می‏کنند مخاطب هر شرکت معروف و نفوذگر در دنیا را تجزیه و تحلیل کرد، مدل جدیدی برای این حوزه تعریف کند و نیز توانایی اجرای کمپین ‏های هدفمند و قابل سنجش اتوماتیک ‏سازی شود.

 

بیوکچ (BioCatch): فساد مالی در بانک‏ها در بیشتر کشورهای دنیا این روزها رواج یافته و این امر ضرر زیادی به دولت‏ها وارد می‏کند. بنابراین سرمایه ‏گذاران به شرکت‌هایی همچون بیوکچ که یک تکنولوژی تحلیل رفتار برای بهینه ‏سازی ردیابی و کشف فساد تولید کرده، نیاز دارند. این تکنولوژی تعاملات ابزارهایی را که کاربرد انسانی دارند تحلیل می‏کند تا از کاربران و داده‏ های آنها محافظت کند. کار آن به این صورت است که افرادی را که بیش از 500 پارامتر رفتاری برای ایجاد پروفایل‏ های انحصاری دارند، بر اساس عادت‏ها و واکنش ‏های آنلاین آنها شناسایی می‏کند. رویکرد بیوکچ کاملا شفاف است و به‌طور مداوم به صورت آنلاین فعالیت می‏کند. این شرکت در سال 2011 تاسیس شده و تخصص ویژه در پژوهش‏ های عصب‏شناسی، یادگیری ماشینی و امنیت سایبری دارد.

 

کوهروهلت (CoheroHealth): ارزیابی‏ ها نشان داده تعداد افرادی که به آسم یا بیماری مزمن انسداد ریه مبتلا هستند، روز به روز افزایش می‏ یابد. ملیسا منایس که دکترای پژوهش انتقالی و بالینی دارد، یک دهه به تحقیق و پژوهش در مورد موانع مدیریت بیماری‏ های تنفسی پرداخته و پس از مطالعه چالش ‏های موجود برای ارائه راه حل‏هایی برای سلامت بیماران در این حوزه، به تکنولوژی روی آورده است. او به همراه دان وینستین، که مدرک MBA در مدیریت بخش سلامت دارد، در سال 2012 کوهروهلت را تاسیس کردند. استارت‏آپ کوهرو تلاش می‏کند با محصولات خود روند تشخیص و پیگیری این‌گونه بیماری‏ها را تسهیل کند و ارتقا دهد، به این صورت که اطلاعات تنفسی بیمار را از طریق تکنولوژی موبایل هوشمند به‌طور مستقیم و فوری برای پزشک می‏فرستد.

 

پپری (Pepperi): پپری که در سال 2005 از سوی فیر بارلواو تاسیس شده، یک پلت‌فرم تجاری پیشتاز در حوزه کسب‏ وکارهای بنگاه به بنگاه (B2B) برای تولیدکنندگان کالاهای مصرفی و عمده‏ فروشان است که به تیم‏ های فروش آنها کمک می‏کند کالاهای خود را به‌صورت دیجیتالی بفروشند و تجاری‏ سازی کنند. از جمله مهم‏ترین مشتریان این پلت‌فرم می‏توان به شرکت‌های گس، سودااستریم، هالمارک و زیپو اشاره کرد.

 

آلگومایزر (Algomizer): یک استارت‏ آپ تکنولوژی بازاریابی است که منبعی از راه حل ‏های نرم ‏افزاری منحصربه‌فرد را برای اتوماتیک ‏سازی و بهینه ‏سازی کمپین‏ هایی که در اینترنت و در پلت‌فرم‏های بزرگی مثل گوگل، فیس‌بوک، توییتر و… شکل می‏گیرند، توسعه می‏دهد. آلگومایزر به کسب‏وکارهای کوچک امکان می‏دهد تنها با یک «کلیک ماوس» برای خودشان تبلیغات کنند و در واقع بازاریابی اینترنتی را برای صاحبان کسب‏ وکارهای کوچک تسهیل می‏کند.

 

تیکی (Taykey): تیکی با سرمایه 32 میلیون دلار تاسیس شد. این استارت‏ آپ روزانه صدها میلیون داده را تحلیل می‏کند تا دریابد گروه خاصی از مخاطبان چه مسیرهایی را طی می‏کنند و علایق آنها در طول زمان چه تغییراتی می‏کند. با تیکی می‏توان فهمید دیگران چه نظری نسبت به یک محصول، یک رویداد خبری یا یک نامزد ریاست جمهوری دارند. در واقع تیکی شرکتی است که بر اساس داده ‏های آنی مخاطب فعالیت می‏کند و با پیگیری حجم گسترده ‏ای از داده‏ های عمومی آنلاین مثل پست ‏های رسانه‏ های اجتماعی، جست ‏وجوهای اینترنتی، وبلاگ‏ ها و کامنت‏های افراد، تصویری کامل از آنچه برای یک مخاطب مهم است، ارائه می‏دهد. شرکت‌های کوکاکولا، سامسونگ، فولکس واگن، گپ، P&G، تویوتا و… از جمله مشتریان تیکی هستند.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.