تکلیف 5 تعاونی زیرمجموعه “کاسپین” مشخص شد

قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد که از هشت تعاونی زیرمجموعه موسسه کاسپین پنج تعاونی از نظر دارایی و بدهی تعیین تکلیف شده و در این مورد هیچ جای نگرانی ندارند.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، در جریان مسائل پیش آمده برای موسسه اعتباری کاسپین که حدود یک سال از اعطای مجوز آن می‌گذرد و در مدت اخیر با مسائلی به دلیل بدهی‌های برخی تعاونی‌های زیرمجموعه و همچنین اقداماتی که خلاف توافق قبلی بوده دچار مشکل شده‌اند، قرار بر این بود که هیات مدیره کاسپین به زودی وضعیت تعاونی‌های زیرمجموعه این موسسه را مشخص کند.

 

این موضوع موجب شده تا در مدت اخیر بارها نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت کاسپین به بانک مرکزی هشدار داده و طی نامه‌هایی از رئیس کل خواسته‌اند تا تکلیف موسسه و سپرده‌گذاران آن را مشخص کند.

 

آن طور که امروز دوشنبه قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه نشست ملی اقتصاد مقاومتی و برجام به ایسنا اعلام کرده است ظاهرا 5 تعاونی از نظر نقل و انتقال دارایی و بدهی تعیین تکلیف شده است و ادامه بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به شرایط سایر تعاونی‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

 

به گفته کمیجانی طبق توافقات اولیه قرار بر این بوده که قبل از اینکه دارایی و بدهی این 8 تعاونی شناسایی نشده باشد، هیچ اقدامی صورت نگیرد، اما این اتفاق افتاده است.

 

با این حال قائم مقام بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که با اقداماتی که در دستور کار وجود داشته و همکاری که بین بانک مرکزی و هیات مدیره کاسپین صورت می‌گیرد، به زودی وضعیت سپرده‌گذاران تعاونی‌های این موسسه مشخص شود.

 

لوایح دوقلو به بانک مرکزی برنگشته است

 

اما در حالی دو لایحه بانکداری و همچنین بانکداری بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در دولت در حال بررسی بوده و بعد از آن به مجلس ارجاع خواهد شد که اخیرا خبرهایی مبنی بر برگشت این لوایح که به لوایح دوقلو نیز از آنها یاد می‌شود، به بانک مرکزی منتشر شد.

 

این در حالی است که کمیجانی این خبر را کاملا رد کرده و توضیح می‌دهد که جریان بررسی همچنان فعال است و موضوع اینجاست که در مورد لایحه بانک مرکزی تغییراتی ایجاد خواهد شد. چرا که معتقدیم مفاد قانون پولی کافی نبوده و باید آنچه را که نیاز داریم، در لوایح اصلاح کنیم اما لایحه بانکداری مورد بررسی قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.