نخستین جلسه رسمی پرسنل دفتر مدیریت استان تهران بانک قرض السحنه رسالت در ساختمان جدید

به گزارش واحد توسعه و تبلیغات بانک قرض الحسنه رسالت (استان تهران) اولین جلسه رسمی پرسنل دفتر مدیریت استان تهران در ساختمان جدید در تاریخ1394/8/24 برگزار شد.

عصر بانک؛.در این جلسه سه ساعته، مباحث مختلفی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. آقای محمدرضا موسی زاده مدیریت استان تهران در ابتدای سخنان خود با حمد و سپاس خداوند بزرگ که نعمت کار در بانک قرض الحسنه رسالت را به ما عطا نموه است، بیان کردند که پس از حدود 2 سال از شکل گیری مدیریت استان تهران، امروز به حمدلله در دفتر مستقل خود جلسه را برگزار نمودیم که صد البته وظیفه ما نیز سنگین تر و دشوار تر از قبل شده است. باید با نگاه به گذشته برای آینده ای روشن تر هدفگذاری کنیم.

 

در ادامه آقای موسی زاده بیان کردند: رشد و توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و ارتقای پرسنل و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی پرسنل، لازم و ملزوم یکدیگرند و ارتباطات و انتظارات مدیریت و کارکنان بانک باید دو طرفه و دو سویه بوده و پرسنل نیز باید با مسئولیت پذیری در جهت رشد و تعالی بانک بیش از پیش فعال باشند. بنده نیز به عنوان مدیریت استان تهران بر خود لازم می دانم که بسترهای لازم جهت رشد و تعالی پرسنل استان تهران را فراهم نمایم. البته خود کارمند نیز باید انگیزه و پشتکار لازم برای افزایش توانمندی خود را داشته باشد که خداوند متعال نیز در قرآن می فرماید: ” إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا “. بعد از هر سختی ، آسانیست و با توکل بر خدا و خالص کردن نیت، خدا نیز مسیر را هموار خواهد کرد: “وَ وَضَعْنا عَنْکَ وِزْرَکَ  ”  آیا ما بار گرانت را از دوش تو برنداشتیم؟

مدیریت استان تهران، بی حاشیه کار کردن را از اصول کلیدی در مدیریت استان تهران دانستند و بیان کردند که ما قائل به کنترل نیروهای خود نیستیم چرا که به خود کنترلی معتقدیم، یعنی هر شخصی براساس وجدان درونی خود، مراقب اعمال و رفتارش باشد.

خودکنترلی، ایجاد حالتی است در درون فرد که او را به انجام وظایفش متمایل می سازد، بدون آنکه عامل خارجی او را تحت کنترل داشتــــه باشد. هدفی که در خودکنترلی دنبال می شود ارائه یک شخصیت سالم است که به بلوغ فکری رسیده است و در برابر انواع مشکلات از خود مقاومت نشان می دهد و خود با بینش، آن را انتخاب می کند و علاوه بر محیط کار، در زندگی شغلی خویش نیز خود کنترل می شود. و این میسر و ممکن نخواهد بود مگر بسترهای مناسب در سازمان فراهم شود تا خودکنترلی در سازمان نهادینه شود.

جانشین پروری مسئله مهم دیگری بود که آقای موسی زاده در باره آن سخنانی ایراد نمودند. ایشان معتقدند مدیر موفق کسی است که علاوه بر انجام وظایف خود بتواند در مدت یکسال جانشینی همچون خود و حتی بالاتر را تربیت نموده که این کار مسلماً سبب ارتقای خودش نیز خواهد شد. در بین مسئولین شعب هستند افرادی که نیروهای بسیار توانمندی را پروش داده و تحویل مجموعه بانک قرض الحسنه رسالت داده اند.

درجهان امروز که جریان اطلاعات شدت بیشتری گرفته و محیط متلاطم وپیچیده تر شده و رقابت نفس گیر و پویا حکم فرما است، مناسبترین و کارآمدترین اقدام، توجه به نیروی انسانی و اقدامات فعالانه –نه انفعالی- است و جانشین پروری از اساسی ترین اقدامات در این راستا می باشد. اگر پرورش پرسنل یکی از دغدغه های مسئولین شعب باشد و برای مدیریابی و جایگزین سازی برنامه منسجم و علمی وجود داشته باشد می توان به نخبه گزینی امیدوار بود.

در این جلسه مباحث مختلفی از سوی همکاران واحدهای مختلف مطرح شد که آقایان موسی زاده و تهامی به آن پاسخ گفتند.

آقای محمدرضا موسی زاده در پایان عرائض خود ضمن تشکر از کلیه پرسنل سختکوش استان تهران، برای همه کارکنان آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.