برگزاری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی با محوریت بانک اقتصادنوین

جلسه هماهنگی جشنواره «نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین» با حضور اعضای کمیته داوران، شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل این بانک برگزار شد.

عصر بانک؛ به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، مدیرعامل این بانک در این مراسم با بیان اینکه بانک اقتصادنوین با برگزاری این جشنواره خود را در معرض نقد منصفانه و حرفه‌ای قرار داده است، گفت: نقد منصفانه و حرفه‌ای زمینه پیشرفت و شناخت نقاط ضعف و قوت و بهبود سازمان را فراهم می‌کند.

 

حسن معتمدی با اشاره به اینکه در دوره کنونی نظام بانکی در همه عرصه‌های کشور حضور فعال دارد، گفت: این حضور قطعا با کاستی‌هایی همراه بوده است که برای شناخت و رفع این کاستی‌ها نقد خبرنگاران به‌عنوان یکی از گروه‌های شاخص جامعه بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

 

وی نقد را فرصتی مغتنم برای پیشرفت و بهبود مستمر دانست و گفت: مشارکت فعالان اقتصادی، رسانه‌ای و خبرنگاران در این جشنواره زمینه را برای نوآوری و تغییر مثبت و توسعه هر چه بیشتر نظام بانکی کشور فراهم می‌کند. دکتر مجید رضاییان رئیس هیات داوران جشنواره «نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین» نیز در این نشست گفت: در تاریخ روزنامه‌نگاری کشور تاکنون به دفعات جشنواره‌های تخصصی موضوع محور برگزار شده و جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین جشنواره فرم‌محور با موضوع نقد است که به همت بانک اقتصادنوین برگزار می‌شود. وی افزود: از سال 1380 تاکنون بیش از 130 جشنواره با رویکرد موضوع محوری برگزار شده و جشنواره فرم محور برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود. رئیس هیات داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه این جشنواره در سه گروه رسانه‌ای برگزار می‌شود گفت: رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری رسانه‌هایی هستند که آثار منتشر شده در این گروه‌ها حائز شرایط حضور در جشنواره خواهد بود.

 

وی همچنین درخصوص موضوعات مقالات برای حضور در جشنواره گفت: نقش نظام بانکی در توسعه اقتصادی کشور با تاکید بر بخش‌های تولید و سرمایه‌گذاری، نقش نظام بانکی در بازار سرمایه، نقش نظام بانکی در توسعه خدمات نوین و مشتری محوری، نقش نظام بانکی در حوزه فرهنگی و ایفای مسوولیت‌های اجتماعی، بررسی آثار سیاست‌ها، قوانین و متغیرهای بیرونی بر عملکرد نظام بانکی و فضای کسب‌و‌کار، نقش نظام بانکی در عرصه بین‌المللی و نظام بانکی در دروه پساتحریم از جمله موضوعات اصلی برگزاری این جشنواره است.

 

دکتر رضاییان افزود: در بخش جنبی نیز دبیرخانه جشنواره آماده پذیرش آثار تصویری از جمله کاریکاتور و کارتون با موضوعات فوق خواهد بود. رئیس هیات داوران جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین درخصوص معیارهای انتخاب مقالات و نقدهای تخصصی رسانه‌ای نیز گفت: سوژه محوری شامل سوژه‌های درگیر، سوژه‌های عمقی و سوژه‌های ساختاری (سوژه‌های درگیر بر سوژه‌های عمقی و ساختاری اولویت دارند)، برخورداری از پشتوانه تحلیلی متکی به آمار و اطلاعات موثق با رویکرد تطبیق با الگوهای موفق جهانی، کشف نقاط قوت و ضعف تازه، برخورداری از نظرات موافقان و مخالفان کارشناس در نقد مورد بررسی، ارائه راهکار و پیشنهاد کارشناسی و ادبیات نقد، زبان مناسب و انسجام ساختاری اثر از معیارهای تعیین‌کننده در انتخاب آثار برگزیده به شمار می‌رود. وی درخصوص ترکیب شورای داوری این جشنواره گفت: داوری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین در دو بخش رسانه‌ای و بانکی برگزار انجام شد که دکتر محمد مهدی فرقانی، دکتر علی‌اکبر قاضی‌زاده، دکتر بیژن نفیسی، دکتر حسن نمک‌دوست و دکتر اکبر نصراللهی در بخش رسانه‌ای و دکتر محمدهادی مهدویان، دکتر حسین عبده تبریزی و دکتر طهماسب مظاهری به‌عنوان داوران حوزه بانکی به بررسی آثار ارسالی خواهد پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.