لزوم خروج پول‌ها از زندان بانک‌ها و جاری شدن آن در اقتصاد کشور

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه باید پول ها از زندان بانک‌ها آزاد و در اقتصاد کشور جاری شود، گفت: بسته اقتصادی دولت صرفا تسکین دهنده وضعیت کنونی است و باید به فکر راهکارهای اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

عصر بانک؛محمد صادق مشایخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به بسته اقتصادی ارائه شده توسط دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: هر اتفاقی که باعث تزریق پول به بازار شود حاصل مثبتی به همراه دارد، همچنین اگر قرار باشد وام 10 میلیونی برای خرید کالاهای بادوام ارائه شود به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

 

وی افزود: همچنین اگر سوئیفت راه‌اندازی شود و تحریم‌های حمل و نقل نیز برداشته شود، اتفاقات خوبی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

 

رییس سابق کمیسیون اقتصادی مجمع امور صنفی تهران نرخ کنونی بهره را در کشور مضر توصیف کرد و گفت: تا زمانی که بهره با نرخ های مثلا 10 و 16 درصد در کشور داده می‌شود، رونق و شکوفایی در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد، این در حالی است که بهره هم از لحاظ شرعی حرام است و به اقتصاد ضربه می زند.

 

وی ارائه بسته اقتصادی دولت را تسکین دهنده برای اقتصاد کشور عنوان و تاکید کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور از دست دولت به دست مردم داده نشود اتفاق خاصی در وضعیت اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

 

مشایخ درباره راهکارهای اساسی برای رشد اقتصاد کشور توضیح داد: با بهبود معیشت و همچنین تزریق سرمایه‌های ایرانیان در بانک‌های خارج از کشور به اقتصاد، شاهد بهبود وضعیت و رشد اقتصادی خواهیم بود.

 

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: هر ماه حدود یک میلیارد دلار یارانه توسط دولت به مردم پرداخت می شود. اگر هر‌ماه کل مبلغ یارانه‌ها به عمران و آبادانی یک استان از کشور اختصاص داده شود، شاهد رشد اقتصادی و عمرانی درکشور خواهیم بود.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.