حجم تراکنش بانکی چند برابر نقدینگی است؟

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای بسته خروج از رکود از نیمه دوم آبان 94 خبر داد و گفت: حجم تراکنش‌های بانکی 10 برابر حجم کل نقدینگی است.

عصر بانک؛ ولی‌الله سیف دیروز در حاشیه همایش و نمایشگاه تراکنش در جمع خبرنگاران در مورد زمان اجرای بسته خروج از رکود اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده و تزریق منابع به طرح‌های عمرانی آغاز شده است.

 

وی افزود: دستگاه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت‌های متفاوتی دارند و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اقدامات لازم در این زمینه را آغاز کرده است.

 

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی مسئول مراقبت از رشد نقدینگی و تورم حاصل از اجرای بسته خروج از رکود است و این بسته را قطعا با ملاحظاتی اجرا خواهد کرد.

 

سیف با اشاره به توسعه فناوری با وجود تحریم‌ها گفت: بخش فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای داشته است و در این سال‌های شاهد رشد و توسعه فناوری بوده‌ایم و با توجه به شرایط جدید بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

 

وی تصریح کرد: بانک مرکزی زمینه حضور بخش خصوصی برای ارتقای نقش فعال در زمینه بانکداری الکترونیک را فراهم می‌کند.

 

سیف در پاسخ به سوالی در مورد نحوه آزادسازی پول‌های بلوکه شده گفت: اصولا نیازی به ورود نقدی ارز در پول‌های بلوکه شده نیست و این پول‌ها به حساب‌های بانکی در خارج از کشور و کارگزاری‌ها منتقل می‌شوند. این منابع با دستوراتی که از طرح بانک مرکزی و صاحب حساب صادر می‌شود، به مصرف می‌رسد.

 

سیف گفت: مسئله‌ای که برای دولت اولویت دارد، سرمایه‌گذاری‌هایی است که منجر به توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی شود.

 

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه حجم تراکنش‌های بانکی 10 برابر حجم کل نقدینگی است، گفت: سیستم ساتنا نیز 5.7 برابر نقدینگی عملیات مالی انجام می‌دهد.

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.