آدانیک در سالی که گذشت
سال 1400 برای آدانیک همانند بسیاری شرکتهای دیگر با چالشها و دشواریهایی فراوانی همراه بوده است که از آن جمله میتوان به مسائل مربوط به همه گیری ویروس کرونا گرفته تا فرازو نشیبهای اقتصادی، مهاجرت منابع انسانی و … اشاره کرد ولی با وجود همه این موانع گوناگون، آدانیک همواره تلاش کرده تا در مسیر چشمانداز خود و اهدافش گام بردارد.
آدانیک در سالی که گذشت
تیم کیلید آدانیک با وجود چالش مهاجرت استعدادها و انتقال تجربه به نیروهای تازه وارد با توجه به شرایط دورکاری، موفق شد تا با افزایش اعضای تیم و همکاری با بانکهای جدید از جمله فعال شدن در بانک کشاورزی، کاربران بیشتری را جذب کند و به رکورد 3 میلیون کاربر نزدیک شود.
کاریز با رسیدن به مرز600 سرویس در سازمانهای مختلف ، همکاری با بیمهی سامان و راه اندازی سامانه فروش برای ۴ بیمهنامه را نیز به کارنامه خود افزود.
پیاده سازی و عملیاتی شدن تشخیص ناهنجاری هوشمند از جمله اهداف سال گذشتهی تیم گمانیک بود که با وجود مشکلات شبکهای زیرساختی، با همکاری اعضای تیم موفق محقق گشت.
تیم فنی شاکیلید نیز موفق شد تا با راه اندازی سامانه احراز هویت ثنا در قوه قضاییه و همچنین اولین قرارداد رسمی احراز هویت عمومی و تشکیل تیم مستقل امضای ابری، چالشهای تشکیل تیم فنی جدید و شرایط غیرقابل پیش بینی از قبیل ناپایداری سرویسهای حاکمیتی را پشت سر بگذارد.
همکاری با دانشگاه امیرکبیر و جذب نیروهای کارآموز، تدارک برنامههای آموزشی تخصصی داخلی مثل رویداد فنی تاکنیک و برگزاری برنامههای فرهنگی ورزشی مثل تشکیل گروه کتابخوانی آدانیک و کوهنوردی که با برنامهریزیهای دقیق و تمرینات اصولی به صعود به قله دماوند انجامید، بخشی از تجربیات و برنامههای تیم منابع انسانی آدانیک در سال 1400 بودند.
توسعه برند آدانیک، هویت بخشی به شرکت تازه تأسیس شاکیلید با ارائه وب سایتهای مجزا برای هر دو شرکت و نیز محصول امضامی همراه با انتشار ویدئوها و مطالب آموزشی متنوع در آنها از دستاوردهای تیم برندینگ آدانیک در سال گذشته بودند.
آدانیک در فصلهای بعدی داستان خود، چشم انداز وسیع تری را دنبال میکند. این شرکت پیشتر برای حوزه بانکی هدفگذاری کرده بود که اکنون به آن دست یافته است و در حال حاضر به هشت بانک سرویس ارائه میدهد. از نظر تعداد بانکها هم هدف آدانیک بیش از این تعداد نبوده است، زیرا ایجاد مزیت از اهداف اصلی آدانیک است و اگر یک سرویس همهجا شبیه به هم باشد، دیگر برای فرد و سازمانی مزیت به حساب نمیآید. همچنین با افزایش تعداد مشتریها در این بخش، شرکت ناچار به بزرگتر شدن است و این موضوع از چابکی و خلاقیت میکاهد. اما افزایش تعداد کاربران محصول از اهداف آدانیک است و در حال حاضر 1.5 میلیون نفر از طریق بانکهای مختلف از سرویسهای آدانیک استفاده میکنند و برنامه آدانیک افزایش این تعداد تا پنج یا شش میلیون نفر طی یکی دو سال آینده است.
در حوزه احراز هویت غیرحضوری سجام نیز شاکیلید به تقریباً نیمی از کارگزاریها سرویس ارائه داده است و اکنون در آستانه ورود به حوزه های دیگر برای ارائه این سرویس از جمله کسبوکارهای خصوصی و صرافیهاست. مدل تجاری مطلوب آدانیک این است که به سمت ارائه یک سرویس مشارکتی در حوزه فین تک حرکت کند. به این شکل که ابزارها و همکاری های تجاری و برند و تیم و یوزبیس ها را در قالب موجودیتی مانند نئوبانک و با سرویسهای متمایز ارائه دهد. آدانیک تا این لحظه ابزارساز بودهاست و اکنون بیشتر تمایل به سرویسساز بودن دارد و به همین دلیل به دنبال پذیرندگان آغازین و شرکای تجاری متناسب با این مدل تجاری است.