کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های PSP با «TECHSTORE» توسن‌‌تکنو

جمشید جوادی‌پور، معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» در مصاحبه با عصربانک گفت: راهکارهای شرکت عمدتاً مبتنی بر کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری همچنین مدیریت یکپارچه دستگاه‌ها طراحی شده که در همین زمینه سامانه TECHSTORE می‌تواند به طرز چشمگیری نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد.

«توسن‌تکنو» به‌عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و پیشرو در عرضه راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک در ایران شناخته می‌شود.

این شرکت با تمرکز بر موضوع «اندروید و پلتفرم‌های پرداخت»، همراه بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت در سفر دیجیتالی آن‌هاست. توسعه راهکارهای نوآورانه برای کاربردی‌کردن تکنولوژی‌های جدید دیجیتال و سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی‌ها و قابلیت‌هایی مثل هوش مصنوعی، از برنامه‌های اصلی «توسن‌تکنو» است.

ما به‌منظور آشنایی بیشتر با آخرین راهکارهای بانکی و پرداختی و سهم بازار این شرکت، گفتگویی با جمشید جوادی‌پور، معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» ترتیب دادیم. وی که دارای مدرک تحصیلی مهندسی برق الکترونیک و مدیریت اجرایی (MBA) است، از سال 1401 تاکنون این مسئولیت را بر عهده دارد.

عمق تولید داخلی کارت‌خوان‌های «توسن‌تکنو» 53% است

جمشید جوادی‌پور، «توسن‌تکنو» را شرکت دانش‌بنیان نوآور و دارای تاییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری معرفی کرد و گفت: «توسن‌تکنو» در ابتدای مسیر تولید داخلی کارت‌خوان‌ها، قطعات مورد نیاز برای تولید را وارد، مونتاژ و به بازار عرضه می‌کرد تا اینکه تصمیم به بومی‌سازی گرفت. در این زمان شریک تجاری خارجی با انتقال دانش فنی موافقت نمی‌کرد و از همین‌رو تصمیم گرفتیم با حضور در زنجیره تامین و مذاکره با افراد تولیدکننده دانش فنی، بخشی از این دانش وارد کشور شود که خوشبختانه این امر مهم اتفاق افتاد و سال گذشته موفق شدیم اولین کارت‌خوان دانش‌بنیان کشور را با نام TECHNO M500 تولید و به بازار عرضه کنیم. این در حالی است که اکنون عمق تولید داخلی حدود 53 درصد در محصولات پرداخت است.

تمرکز روی راهکارهای دانش‌بنیان

معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» در مورد خدمات و راهکارهای دانش‌بنیان گفت: «توسن‌تکنو» روی راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمرکز دارد و تولید پایانه‌های هوشمند اندرویدی را به‌منظور کاهش هزینه به‌طور جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: سامانه مدیریت پایانه‌های پرداخت الکترونیک «TECHSTORE» با هدف بررسی وضعیت کلیه محصولات پرداخت مورد استفاده در شبکه رونمایی شده است و ظرفیت بسیاری برای کاهش هزینه‌های PSPها دارد. همچنین راهکار سوئیچ پرداخت نیز توسط «توسن‌تکنو» راه‌اندازی شده که از چند سال پیش برای چند مشتری که عمدتاً شرکت‌های PSP هستند فعال است و قابلیت‌های جدید این راهکار به‌زودی ارائه می‌شود.

جوادی‌پور خاطرنشان کرد:‌ تحول دیجیتال شعب و هوش مصنوعی دو راهکار دیگر «توسن‌تکنو» به‌عنوان راهکارهای دانش‌بنیان هستند.

وی توضیح داد: TECHNO ITM اپلیکیشنی چند منظوره است که در تمام مدیاهای مورداستفاده در شعب دیجیتال، سرویس‌های مختلف را ارائه می‌دهد و می‌تواند روی هر ابزار و پلتفرمی فعال شود. جوادی‌پور در مورد راهکار هوش مصنوعی «توسن‌تکنو» نیز گفت: پلتفرم هوش مصنوعی «آرتین» علاوه بر قابلیت چت‌بات می‌تواند کنترل کیفیت مرکز تماس را برعهده بگیرد.

وی راجع به مزیت این راهکار توضیح داد: عموماً در مراکز پاسخگویی تلفنی بین 5 تا 10 درصد نیروی انسانی مسئول ارزیابی شیوه پاسخگویی کارشناسان هستند اما در راهکار هوش مصنوعی «آرتین» بدون نیاز به نیروی انسانی از ماژول ASR بومی‌سازی‌ شده استفاده می‌شود که صوت را به متن تبدیل و پس از تگ ‌گذاری، گزارش مدیریتی و سنجش کیفیت ارائه می‌دهد و قابلیت بررسی همه مکالمات مرکز را دارد.

معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» راهکار دیگر در پلتفرم هوش مصنوعی را دستیار هوشمند آرتین معرفی کرد و گفت: این دستیار هوشمند نیاز به حضور اپراتور در پاسخگویی به مشتریان را برطرف می‌کند.

«TECHSTORE» موجب کاهش وقت و هزینه‌های عملیاتی شرکت‌های PSP می‌شود

جوادی‌پور راجع به اهمیت «TECHSTORE» گفت: در گذشته برای مدیریت دستگاه‌های کارتخوان، از سامانه‌ TMS به‌منظور آپدیت اپلیکیشن دستگاه‌های کارتخوان از طریق سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌شد. اما با توجه به گسترش رویکرد اندروید در ابزارهای پرداخت، لازم بود که سامانه ارتقاء یابد که سامانه بومی‌سازی‌شده TECHSTORE در حوزه مدیریت ابزار و اپلیکیشن پرداخت شکل گرفت.

وی افزود: این راهکار قابلیت  مدیریت ابزار، قابلیت کنترل ماژول‌های دستگاه، آپدیت اپلیکیشن‌های دستگاه حتی آپدیت OS و مشخص‌کردن محدوده جغرافیایی کارتخوان را دارد و می‌توان نسبت به رفع خرابی دستگاه از راه دور نیز اقدام کرد.

معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» خاطرنشان کرد: پیش‌تر برای تغییر OS دستگاه نیاز به مراجعه حضوری بود اکنون به صورت ریموت این کار صورت می‌گیرد که این موضوع کاهش هزینه‌های عملیاتی شرکت PSP و صرفه‌جویی در زمان را به دنبال دارد.

وی در مورد اهمیت مدیریت اپلیکیشن نیز گفت: ویژگی ابزار‌‌های اندرویدی این است که علاوه بر پرداخت می‌توان برخی اپلیکیشن‌های کاربردی را نیز روی آن‌ها طراحی کرد که قابلیت مدیریت این مسئله را بدون نیاز به مراجعه حضوری و کاهش وقت و هزینه دارد.

جوادی‌پور در مورد نقش محصولات و راهکارهای «توسن‌تکنو» در کسب‌وکارها گفت: این محصولات و راهکارها مبتنی بر کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری همچنین مدیریت یکپارچه دستگاه‌ها طراحی شده که در این راستا سامانه TECHSTORE می‌تواند به طرز چشمگیری نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد.

«توسن‌تکنو» بیش از نیمی از سهم بازار را در اختیار دارد

معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» ارزیابی از عملکرد شرکت را چنین عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا سررسید سال مالی در یک ماه آینده سطح فروش به 8/2 همت می‌ر‌سد که نسبت به سال گذشته با 1/2 همت تقریباً 40 درصد افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: از نظر تعداد ابزارهای عرضه شده نیز در سال گذشته، 450 هزار پایانه فروشگاهی و حدود دو هزار پایانه بانکی شامل کش‌لس و ATM عرضه شد که با توجه به ظرفیت بازار، «توسن‌تکنو» تقریباً بیش از 50 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

وی به یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت اشاره کرد و گفت: سال گذشته 1000 دستگاه کارتخوان اندرویدی به سوریه صادر شد که با توجه به بحث تحریم‌ها و محدودیت‌ها نقطه عطفی در ارتقای عملکرد شرکت در آینده محسوب می‌شود.

جوادی‌پور خاطرنشان کرد: استفاده از دستگاه‌های اندرویدی به‌دلیل امکانات و قابلیت‌های گسترش کسب‌وکار در بازار رو به رشد است و طی سال 1401-1400 حدود 120 هزار دستگاه کارتخوان اندرویدی به بازار عرضه شد که در سال 1402-1401 این عدد به حدود 200 هزار رسید و در حال‌‌حاضر بازار فروش این محصول بیش از 250 هزار دستگاه است.

«توسن‌تکنو» یکی از بزرگترین تولید‌کننده‌های کارتخوان در خاورمیانه است

جوادی‌پور حفظ و افزایش سهم بازار را مهم‌ترین برنامه آتی «توسن‌تکنو» عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید از 500 هزار در سال گذشته به 800 هزار رسیده و بیش از 800 نیرو در شرکت مشغول به کار هستند که حدود 300 نفر در واحد تولیدی فعالیت می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت که «توسن‌تکنو» بزرگترین تولید‌کننده خودپرداز نه‌تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه است.

وی افزود: حضور در شبکه پذیرندگان خرد یکی از برنامه‌های مهم «توسن‌تکنو» در سال آینده است تا بدین‌ترتیب، فروش دستگاه به‌طور مستقیم صورت گیرد و تراکنش‌ دستگاه‌ها در سایت شرکت مدیریت ‌شود که تاثیر مثبتی در بهبود کسب‌وکارها خواهد داشت.

معاون امور مشتریان و فروش «توسن‌تکنو» خاطرنشان کرد: توسعه لایه مدیریت اپلیکیشن، ارائه اپلیکیشن‌های کاربردی بیشتر، معرفی سبد محصولات متنوع و سرویس‌های بهتر به مشتریان همچنین گسترش بازارهای صادراتی نیز در دستور کار است.

جوادی‌پور در مورد یکی از اقدامات مهم شرکت گفت: اکنون در 85 نقطه در کل کشور دفتر خدمات مشتریان به‌منظور حضور در بازار خرد وجود دارد و تعمیرگاه‌های استانی تعمیر کارتخوان در 10 استان فعال است که براساس برنامه‌ریزی‌ها این خدمات تا پایان سال در تمام مراکز استان‌ها ارائه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.