تسهیلات اعتبار خریدار بانک توسعه صادرات به خریداران خارجی فرش دستباف ایران

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی این بانک برای اعطای تسهیلات در قالب "اعتبارخریدار" به خریداران خارجی فرش دستباف ایرانی خبر داد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، آقای دکتر علی صالح آبادی در نشست فعالان فرش دستباف در قم گفت: همچنین بخشی از 480 میلیارد ریال که از منابع سپرده ای ریالی صندوق توسعه ملی نزد این بانک با نرخ مصوب صندوق به صادرات فرش دستباف اختصاص می یابد.

 

  • بانک های توسعه ای به سرمایه دولتی متکی هستند
 
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران همچنین در جلسه ای در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم به بررسی مشکلات صادرکنندگان و ارائه راهکارهای لازم برای حل مسائل آنها پرداخت.
 
دکتر صالح آبادی در گردهمایی صادرکنندگان قم گفت: در طول سالهای گذشته سرمایه بانک توسعه صادرات افزایشی نیافته است و این بانک به سرمایه دولتی متکی است.
 
وی افزود: افزایش سرمایه در این بانک بسیار اهمیت دارد چرا که با داشتن 40 شعبه، جذب سپرده ریالی مردمی کمی دارد و صرفا به فعالیت های بانکداری توسعه ای و خدمت به صادرکنندگان تمرکز دارد.
 
رییس هیات مدیره بانک توسعه صادراتنرخ سود عقود مبادله ای را در این بانک 21 درصد و عقود مشارکتی را 2 درصد پایین تر از سایر بانک ها یعنی 22درصد بیان کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران همواره خود را موظف به رعایت بخشنامه های بانک مرکزی می داند.
 
وی با اعلام این مطلب که بخش عمده ای از سرمایه بانک توسعه صادرات ایران ارزی است، گفت: بازپرداخت تسهیلات ارزی صرفا به صورت ارزی صورت خواهد گرفت.
 
دکتر صالح آبادی به سه قرارداد منعقد شده با صندوق توسعه ملی در سال 94 اشاره کرد و گفت: یکی از قراردادها به صورت سپرده گذاری ارزی نزد بانک توسعه صادرات است، دیگری قرارداد عاملیت ارزی  است که به طرح توسعه یا احداث بنگاه های جدید اختصاص پیدا می کند و قرارداد سوم که  سپرده گذاری ریالی است و مبلغ آن 480 میلیارد ریال است در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.