بخش صنعت چقدر از تسهیلات بانک توسعه صادرات سهم دارد؟

بانک توسعه صادرات ایران در سال گذشته بالغ بر 44 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده که از این میان سهم بخش صنعت 56 درصد بوده است.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در آستانه هفته دولت، جلسه مجمع عمومی این بانک برای سال 1393 با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و این صورت‌های مالی با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان این بانک به تصویب رسید.

 

  • برنامه‌های پساتحریم‌ بانک توسعه صادرات

 

آقای دکتر صالح‌آبادی با ارایه گزارشی از عملکرد این بانک در سال گذشته، از آغاز فعالیت بانک توسعه صادرات ایران، برای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های تراز اول جهان در دوره پسا تحریم خبر داد.

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بازنگری و اصلاح دستورالعمل‌های داخلی بانک متناسب با شرایط پس از تحریم در دستور و برنامه‌ فعلی بانک قرار گرفته است. وی افزود: برای دریافت خسارات ناشی از تحریم بانک اقدامات حقوقی را پیگیری می‌کنیم.

 

وی در تبیین اهداف کلی بانک برای سال 94 تصریح کرد: رشد 27 درصدی تسهیلات اعطایی، رشد 99 درصدی تسهیلات سرمایه در گردش و رشد ضمانتنامه ها به میزان 87 درصد از جمله هدف های تعیین شده برای امسال است.

 

  • افتخارات جدید بانک توسعه صادرات

 

وی با اشاره به ارتقای چشم انداز بلند مدت ارزی بانک توسعه صادرات از وضعیت "باثبات" به "مثبت" توسط موسسه کاپیتال اینتلیجنس پس از مذاکرات هسته ای ادامه داد: برنامه ریزی براساس سند راهبردی ابلاغی توسط وزارت اقتصاد، کسب مقام اول مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات در بین 33 بانک کشور و کسب رتبه اول بعنوان بنگاه اقتصادی پیشرو در حوزه نظام ها و ساختارهای مدیریت سلامت اداری افتخاراتی هستند که یکسال اخیر این بانک به آن نائل شده است.

 

  • اولویت‌های اعتباری بانک توسعه صادرات

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به رویکرد بانک مرکزی درباره تامین سرمایه درگردش بنگاه‌های موجود برای تقویت بنیه واحدهای تولیدی به منظور توسعه صادرات تلاش خواهد شد.

 

وی اولویت‌های اعتباری این بانک را به ترتیب سرمایه در گردش بنگاه‌های صادراتی، تامین مالی صادرات کالا و خدمات، تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و در نهایت تامین‌مالی طرح‌های جدید اعلام کرد.

 

  • راهکار مکمل در کنار افزایش سرمایه بانک

 

وی در خصوص لزوم افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات یادآور شد: گرچه افزایش سرمایه این بانک از ضرورت های توسعه صادرات محسوب می شود اما راهکارهای جایگزینی برای ترمیم سرمایه بانک مانند ورود به موضوع صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی در قبال واردات از برخی کشورها و منتفع شدن بانک توسعه صادرات از این مقوله موثر خواهد بود.

 

  • صورت‌های مالی مقبول و مطلوب

 

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه این بانک در سال 1393 اظهارنظر حسابرسی مورد قبول داشته و صورتهای مالی مطلوب ارائه داده است، افزود: بانک توسعه صادرات ایران هیچ اضافه برداشتی طی سال 1393 از بانک مرکزی نداشته و حساب این بانک همیشه نزد بانک مرکزی مثبت بوده است.

 

دکتر علی صالح آبادی افزود: نسبت دارایی های مازاد بانک توسعه صادرات 16 درصد بوده و پایین تر از نسبت تعیین شده بانک مرکزی یعنی 40 درصد است چرا که این بانک به دنبال شرکت داری نیست.

 

در این نشست نماینده سازمان حسابرسی با قرائت بندهای مهم گزارش حسابرس مستقل وبازرس قانونی به مجمع عمومی صاحبان سهام بانک توسعه صادرات وضعیت صورت های مالی این بانک را برای حاضران در جلسه تشریح و آنها را "مقبول و مطلوب" توصیف کرد.

 

در نشست مجمع عمومی صاحبان سهام بانک توسعه صادرات، علاوه بر دکتر طیب‌نیا، برخی از معاونان و نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی ، راه مسکن و شهرسازی ، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور داشتند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.