عبور مدیران بیمه از فیلتر تعیین صلاحیت

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: اگر مدیران صنعت بیمه از فیلتر تعیین صلاحیت‌ها عبور کنند و افراد واجد شرایط سکان امور را در دست بگیرند، صنعت بیمه دیگر شاهد بحران نخواهد بود.

عصر بانک؛محمدابراهیم امین گفت: مردم براساس اعتمادی که به حاکمیت، نظام و دولت دارند، به دنبال دریافت خدمات از سازمان‌ها از جمله خرید بیمه نامه از شرکت‌های بیمه هستند و اگر این اعتماد سلب و خدشه دار شود، مردم به همه چیز بی اعتماد خواهند شد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: ما در حوزه بیمه وظیفه داریم کارمان را درست انجام دهیم و در صدور و اعطای مجوزها طبق ضوابط و مقررات عمل کنیم تا آسیبی به این حوزه از فعالیت‌ها وارد نشود.

 

امین، تعیین صلاحیت‌ها در حوزه های مختلف صنعت بیمه را کاری بسیار عظیم و مهم دانست و گفت: اگر مدیران و دست اندرکاران صنعت بیمه از فیلتر تعیین صلاحیت‌ها عبور کنند و افراد واجد شرایط سکان امور را در دست بگیرند، صنعت بیمه دیگر شاهد بحرانی که اخیراً گریبانگیر آن شد، نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: ما نباید در حوزه تعیین صلاحیت‌ها که از حساسیت بالایی برخوردار است، توصیه پذیر باشیم و خلاف مقررات عمل کنیم و اگر به سرنوشت مردم بی تفاوت باشیم، جایمان اینجا نیست.

 

رئیس کل بیمه مرکزی تأیید صلاحیت افرادی را که واجد صلاحیت نیستند، امری گناه و آن را ظلم به مردم و جامعه دانست و گفت: تأیید صلاحیت‌ها باید طبق اصول، ضوابط و مقررات باشد و تخطی در این امر قابل قبول نیست.

 

امین ادامه داد: اعتماد مردم به بیمه زمانی جلب می شود که شرکت‌های بیمه خسارت بیمه گذاران را به موقع، سریع و درست پرداخت کنند و به اصطلاح هیچ ادعا و خسارت معتبری بدون پرداخت نباشد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی، لازمه نظارت کارآمد و موثر بر شرکت‌های بیمه را آشنایی عینی کارشناسان بیمه مرکزی با نحوه عمل شرکت‌های بیمه، شعب، نمایندگی های بیمه و به ویژه واحدهای پرداخت خسارت دانست و گفت: با این کار می توانیم از نزدیک مشکلات مردم را لمس و برای رفع و رجوع آن چاره اندیشی کنیم.

 

امین در پایان خاطرنشان کرد: بیمه یکی از کارآمدترین دستاوردهای تمدن بشری است و امنیت و آسایش خاطر به مردم می دهد و مردم ایران نیز باید از این دستاورد بدرستی بهره مند شوند و از مزایای آن استفاده کنند.

 

 

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.