آمادگی پرداخت الکترونیک سداد برای مشارکت در پروژه‌های نوآوری شهری

در پنل نوآوری شهری و تهران هوشمند ( بازیگران، اکوسیستم، حال و آینده) که سه‌شنبه با حضور علاقه‌مندان و صاحب‌نظران در رویداد تهران هوشمند برگزار شد، چالش‌های نوآوری شهری مورد بررسی قرار گرفت.

عصر بانک؛در این پنل، طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد، علیرضا بهزادی، مدیرعامل فضای نوآوری شهری هفت و هشت، محمود کریمی، مشاور مدیرعامل فناپ، مهشاد سبحانی، مدیرعامل ایده هاب، کوثری، معاون شورای راهبری تهران هوشمند شهرداری و کاوه یزدی فرد، مدیر ارشد نوآوری شرکت سحاب پرداز به عنوان مدیر پنل به بیان مسئله پرداختند.

 

در این رویداد طاها عباچی، معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد، در پاسخ به این سوال که نقش شرکت های بزرگ با گردش مالی بالا مثل پرداخت الکترونیک سداد در نوآوری و حل مسائل واقعی مردم چقدر است؟ گفت: پرداخت الکترونیک سداد به عنوان یک ارائه دهنده خدمات، برای استارت‌اپ‌های فعال در این حوزه می‌تواند یک تسهیل گر باشد، ولی به دلیل اینکه از طرفی در حوزه  فعالیت PSPها  رگولاتوری نقش بسیار کلیدی دارد  و از طرف دیگر ما در کشوری زندگی می کنیم که دارای یک مدیریت سنتی است، قاعدتا این گذاره کُند اتفاق می افتد.

 

عباچی در ادامه درباره خدمات سیستم پرداخت و فین تک در حلقه نوآوری شهری گفت: شرکت‌های سرمایه گذار در موضوع نوآوری شهری، برای دریافت سرویس های مختلف، می‌توانند به شرکت ما مراجعه کنند. پرداخت الکترونیک سداد زیر مجموعه بانک ملی است و تمامی سرویس‌های مورد نیاز در این حوزه را ما ارائه می‌کنیم. موضوع اصلی این است که ما به عنوان یک شرکت بزرگ که هم در بانک ملی و هم در بانک مرکزی قابل اعتماد است، در پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ آمادگی همکاری را داریم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه بانکی و پرداخت هیچ کاری را بدون اجازه رگولاتور نمی ‌توان انجام داد. ولی با این وجود مسیر رگولاتور هم بسته نیست و با وجود نوآوری، خود رگولاتور به دنبال شرکت‌ها و بانک ها می آید.

عباچی افزود: مراکز حاکمیتی یا شهرداری باید یک سری کارها را انجام ندهند و اجازه دهند تا شرکت‌ها و افرادی که در این زمینه تخصص دارند به این ارگان‌ها کمک کنند.  بنابراین شهرداری باید بتواند در جایگاه رگولاتور و مطرح کننده صورت مسئله باشد و اجازه دهد که شرکت‌ها و افراد متخصص، مسئله را حل کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات پرداخت الکترونیک سداد گفت: شهرداری، قدرت، پول و امکانات دارد و بقیه توان رقابت با شهرداری را ندارد. موضوع مهم تخصص است. ما در حوزه بانکی و شبکه پرداخت تخصص و یک پلتفرم کامل داریم تا شهرداری بتواند وجوهات شهری را از مردم دریافت کند.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری عظیم در پروژه‌های شهری تهران مثل پارک حاشیه‌ای، پرداخت عوارض و ..، خاطر نشان کرد: ما به عنوان یک شرکت پرداختی آمادگی همکاری صد در صدی در پروژه‌های نوآوری شهری را داریم. زیرساخت ما نیز آماده است و با اپلیکیشن موبایلی ایوا به بیش از یک میلیون نفر سرویس می دهیم.

 

لازم به ذکر است شرکت‌ پرداخت الکترونیک سداد که در سومین همایش تهران هوشمند به عنوان یکی از حامیان اصلی مشارکت داشت، با سبدی از محصولات و راهکارهای متنوع در حوزه پرداخت، همیشه حامی ‌استارت‌آپ‌ها و گروه‌های فین‌تکی بوده است و حضور معاون فناوری اطلاعات شرکت در این پنل تخصصی، نشانی از علاقه و توان پرداخت الکترونیک سداد برای مشارکت در پروژه‌های متنوع شهری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.