تراکنش بیشتر، هوش مصنوعی ویزا دقیق‌تر!

پس از 25 سال فعالیت، حالا با هوش مصنوعی، ویزا هر روز در حال هوشمند و هوشمندتر شدن است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ آیا می‌دانید، هر زمان که از ویزا استفاده می‌کنید، به یادگیری هوش مصنوعی ویزا نیز کمک می‌کنید و زمانی که شما احتمالا تراکنش نداشته باشید، مشکوک به کلاهبرداری شناخته می‌شوید؟

شما هر خریدی که با ویزا کارت انجام می‌دهید به ویزا در حفاظت از تراکنش بعدی‌تان کمک می‌کنید.
هوش مصنوعی ویزا نام شما را نمی‌داند یا نمی‌داند که شما دقیقا چه چیزی می‌خرید، اما فعالیت‌ و الگوی خرید شما را تحلیل می‌کند و در مورد رفتار معمول خرید شما اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.
بنابراین قبل از اینکه شما  حتی اولین خریدتان را انجام دهید، ویزا می‌تواند فعالیت مشکوک‌تان را برای خریدهایی که مدنظر دارید تشخیص دهد.
برای هر تلاش به خرید، هوش مصنوعی ویزا ریسک کلاهبرداری را ارزیابی می‌کند، بنابراین بانک صادرکننده‌ی کارت شما می‌تواند تراکنش را تایید یا رد کند، یا برای دریافت تایید شما در یک تراکنش غیرمعمول برایتان پیام ارسال کند.
بیایید یک نگاه دقیق‌تر به چگونگی کارکرد آن بیندازیم:
هر حساب ویزا دارای یک سری داده از تراکنش‌های قبلی شما است. هر زمان که شما چیزی بخرید، اطلاعات حسابتان به روز می‌شود و رفتار هزینه‌ی شما با بیش از سه میلیارد نفر دیگر که سالانه در حدود صد و هشت میلیارد تراکنش انجام می‌دهند، مقایسه می‌شود.
رفتارهای مشابه در گروه‌های مشابه  قرار داده می‌شود و حساب شما می‌تواند در صدها یا هزاران گروه قرار بگیرد.
فعالیت در این گروه‌ها به ویزا کمک می‌کند تا درک کند که آیا یک تراکنش به میزان کافی از هنجار دور شده است یا خیر.  و در صورت دور شدن از هنجار، به‌عنوان تراکنش دارای ریسک بالا شناخته شده و احتمالا توسط بانک صادر کننده رد می‌شود.
بنابراین شما در یک هفته می‌توانید یک هدیه برای عروسی دخترخاله‌تان بخرید، یک خرید از فروشگاه نزدیک دفترتان انجام دهید،  یک سفارش را کنسل کنید، یک بلیط برای جشنواره موسیقی و یک بلیط برگشت از سفر کاری رزرو کنید.
شما تقریبا حسابتان را خالی کرده‌اید در حالی که هیچ کدام از تراکنش‌ها رد نشده‌اند. به دلیل این‌که اگرچه در یک هفته هزینه‌های منحصربه فردی داشته‌اید، اما افراد بسیاری هم مشابه شما وجود داشته اند که از حساب ویزای‌شان برای سفر کاری یا تفریح استفاده کرده‌اند.
هرچه مردم بیش‌تر خرید انجام دهند، هوش مصنوعی ویزا باهوش‌تر می‌شود و این اطمینان را ایجاد می‌کند که حتی پرخرج‌ترین هفته‌های شما برای هوش مصنوعی ویزا منطقی بوده و منجر به شک در مورد کلاهبرداری نشده است و در صورت نیاز شما، همه‌ی تراکنش‌های‌تان تایید خواهد شد.
در واقع زمانی که شما شروع به مطالعه‌ی این متن کردید، هوش مصنوعی ویزا بیش از 600هزار تراکنش را از نظر کلاهبرداری تحلیل کرده است. و با تایید تراکنش‌ها، موجب اطمینان شده که مشکلی پیش نخواهد آمد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.