3 روش پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک سداد

آیا شما، مسافرت خارجی در پیش دارید و زمان کافی برای پرداخت عوارض خروجی در شعب بانک ملی یا باجه‌های فرودگاهی را ندارید؟ آیا می‌دانستید می‌توانید به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های متنوع شرکت پرداخت الکترونیک سداد، عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید؟

عصر بانک؛قبل از به روی کار آمدن دولت الکترونیک و خدمات آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور حضوری و از دو راه  انجام می شد: یا مراجعه به شعب بانک ملی در سطح شهر یا رجوع به باجه پرداخت عوارض در فرودگاه. اگر یادتان باشد مردم برای پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه صف می کشیدند.  ولی پرداخت عوارض خروج از 14 آذر 1397 در شعب غیر مرزی بانک ملی ایران امکان پذیر نیست.

 

پرداخت از طریق اپلیکیشن ایوا

 

پرداخت الکترونیک سداد با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور، سامانه پرداخت موبایلی عوارض خروج از کشور را عملیاتی کرده و خدمت پرداخت عوارض خروج از کشور را از طریق اپلیکیشن ایوا (IVA) در اختیار شهروندان قرار داده است.

 

شرکت پرداخت الکترونیک سداد بیش از دو سال است که امکان «پرداخت عوارض خروج از کشور» را به خدمات اپلیکیشن ایوا افزوده است. پیداست که این خدمت عاملی موثر در جلوگیری از ازدحام مسافران در فرودگاه، معطلی در شعب بانکی، صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه های منابع انسانی و حمل و نقل شهری است. متقاضی خروج از کشور می تواند با وارد کردن کد ملی خود و همراهان به راحتی عوارض خروج را پرداخت و رسید الکترونیکی آنرا دریافت کند. نکته این که محاسبه مبلغ قابل پرداخت برحسب تعداد خروج های پیشین و نوع سفر کاملاً به صورت خودکار انجام می شود و به این ترتیب از بروز خطای انسانی در محاسبات جلوگیری می شود.

کسانی که قصد پرداخت عوارض خروج از کشور را دارند می توانند با ارسال عدد 1 به 200044 یا شماره گیری  #737* لینک هوشمند دانلود اپلیکیشن ایوا (IVA) را دریافت و عوارض خود را پرداخت نمایند. محاسبه مبلغ قابل پرداخت برحسب نوع سفر و تعداد دفعات خروج در این اپلیکیشن به صورت هوشمند انجام می شود.

 

پرداخت از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد

مسافران همچنین می توانند با استفاده از سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز عوارض خروج خود را پرداخت کنند. برای پرداخت عوارض خروجی از طریق سایت، ورود شماره تلفن همراه پرداخت کننده، کد ملی مسافر، تلفن همراه مسافر و انتخاب نوع سفر ضروری است.

 

پرداخت از طریق کانترهای ویژه پرداخت عوارض مستقر در فرودگاه‌ها

 

در این روش نیز، متقاضی پرداخت عوارض با مراجعه به کانترهای ویژه‌ای که در فرودگاه‌ها تعبیه شده است، اطلاعاتی چون کد ملی و شماره تلفن همراه (جهت دریافت کد پیگیری) را ثبت و سپس با یک کارت بانکی عضو شتاب مبلغ مورد نظر را واریز کند.

 

مسافران هنگامی که عوارض خروج خود را با ایوا پرداخت می کنند، اطلاعات شان حداکـثر پس از 30 دقیقه در سـامانه ناجا ثبت می‌شـود و می‌توانند صرفـاً با ارائه مدارک شناسایی در بخش کنترل گذرنامه، از مـرز عبـور کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.