آشنایی با همه روش‌های پرداخت عوارض آزادراهی بدون توقف

در آزادراه‌هایی که خدمت آنی‌رو عرضه می‌شود، امکان پرداخت نقدی عوارض برداشته شده است. بنابراین ترددکننده‌ها باید با یکی از روش‌های غیرنقدی پیش‌بینی شده در خدمت آنی‌رو نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنند.

به گزارش گروه تحقیق عصر بانک؛یکی از گره‌های ترافیکی صف‌های طولانی پرداخت نقدی عوارض آزادراهی است. سوخت اضافه‌ای که به هدر می‌رود، گازهای گلخانه‌ای که تولید می شود و کاغذهایی که برای فیش عوارض آزادراهی مصرف می‌شود، همگی از مشکلات پرداخت نقدی عوارض آزادراهی بوده است. «آنی‌رو» راهکاری‌ است که جایگزین پرداخت نقدی عوارض آزادراهی در کشور شده است.

 

از بامداد روز 28 اسفند 1397 مرحله اول اجرای پروژه آنی رو به بهره‌برداری رسید، خدمت آنی‌رو در آزادراه‌‌های زیر راه‌‌اندازی و جایگزین روش سنتی شده است.

• آزادراه تهران – ساوه
• آزادراه تهران – قم
• آزادراه کرج – قزوین
• آزادراه قزوین- زنجان

مرحله دوم پروژه شامل سایر آزادراه‌های کشور است که تا تیر ماه 1398 اجرایی خواهد شد. نهایتا همه آزادراه‌های در حال بهره‌برداری و در دست احداث کشور تحت پوشش خدمت آنی‌رو قرار خواهند گرفت. در این طرح درصورت عدم پرداخت در مهلت مقرر، پیامک پلیس به مالک خودرو ارسال شده و نهایتا جریمه‌ها و خسارت‌های احتمالی نیر متوجه مالک خودرو خواهد بود. این پیامک در صورتی که در آزادراهی تردد نموده و در زمان‌های قبل یا حین تردد نسبت به پرداخت مبلغ آزادراهی اقدام نکرده باشید به شما ارسال می‌‌شود. در صورت دریافت پیامک، باید از یکی از روش‌های پیش‌بینی شده در خدمت آنی‌رو نسبت به پرداخت اقدام کنید.

 

مزایای خدمت آنی‌رو نسبت به روش قبلی دریافت عوارض آزادراهی چیست؟

• راحتی بیشتر تردد در آزادراه‌ها بدون نیاز به توقف تا مقصد
• مصرف کمتر سوخت
• عدم نیاز به ایستادن در صف‌های طولانی پرداخت عوارض آزادراهی
• استفاده کمتر از ترمز و نهایتا حفظ بهتر محیط زیست
• آثار تخریبی کمتر بر روی آزادراه و نتیجتا دریافت کیفیت بالاتر از آزادراه‌ها حین رانندگی
• امکان پرداخت عادلانه در آزادراه‌‌ها بر اساس میزان استفاده از آن

اپلیکیشن‌ها

پس از نصب یکی از اپلیکیشن‌های زیر بر روی گوشی تلفن همراه و انتخاب گزینه پرداخت عوارض آزادراهی با لوگوی آنی‌رو، کاربر مراحل انتخاب مسیر آزادراهی موردنظر و پرداخت را در برنامه طی می‌کند.

 

کسر مستقیم از حساب بانکی

با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب، مبلغ عوارض در ازای هر بار تردد در آزادراه، به‌صورت خودکار از حساب بانکی اعلام‌شده کسر و به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود. درحال حاضر دارنده‌های حساب در بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران‌زمین، دی، پست بانک و سرمایه می‌توانند از این روش پرداخت استفاده کنند. این امکان از طریق  www.nspay.ir مهیا است.

تگ

در این روش کاربر قبل از تردد نسبت به تهیه تگ و نصب آن بر روی خودرو اقدام می‌کند. مبلغ عوارض به‌طور خودکار پس از عبور خودرو از آزادراه از مبلغی که در کیف پول تگ شارژ شده است کسر می‌شود.

کد دستوری USSD

استعلام بدهی و یا پرداخت عوارض آزادراهی با گرفتن کد #8*720* توسط گوشی تلفن همراه به‌راحتی قابل پرداخت است.

 

خودپرداز

بدهی‌های معوق عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سرتاسر کشور قابل پرداخت است. مالکین محترم خودرو که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کرده‌اند و یا از وب‌سایت nspay.ir دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر در سراسر کشور (بیش از پانزده هزار دستگاه) نسبت به پرداخت اقدام فرمایند.

کارت‌خوان

امکان پرداخت عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان  پرداخت الکترونیک پاسارگاد مستقر در پمپ بنزین‌ها، مجتمع‌های تفریحی و توقف‌گاه‌های بین‌راهی در آزادراه‌های کشور فراهم شده است.

پرداخت سازمانی

شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که متولی تعدادی خودرو هستند، می‌توانند از خدمات پرداخت گروهی بابت گروه خودروهای تحت مدیریت خود از طریق www.nspay.ir استفاده نمایند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.