تداوم صدرنشینی بانک ملت در گزارش دی ماه شاپرک

در آخرین گزارش ماهیانه منتشر شده شاپرک که به منظور اطلاع رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور و با هدف کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک در عرصه‌های تصمیم گیری و اجرایی منتشر می‌شود، به بررسی وضعیت بانک ملت پرداختیم.

در آخرین گزارش ماهیانه منتشر شده شاپرک که به منظور اطلاع رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور و با هدف کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک در عرصه‌های تصمیم گیری و اجرایی منتشر می‌شود، به بررسی وضعیت بانک ملت پرداختیم.

در این گزارش که مربوط به دی ماه است، همچون ماه‌های گذشته بانک ملت بین بانک‌های کشور در بسیاری از شاخص‌ها، رتبه برتر را کسب کرده است که در ادامه آنها را بررسی کردیم.

سهم بازار بانک ملت از تعداد و مبلغ تراکنش‌های شبکه پرداخت

طبق بررسی شاپرک «بانک ملت» با سهم 24.17 % از تعداد تراکنش‌ها و سهم 23.33 % از مبلغ تراکنش‌ها، همچنان با اختلاف زیاد بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است.

 

 

 

 

سهم تعدادی و مبلغی از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش

همچنین از نظر سهم تعدادی و مبلغی بانک‌های پذیرنده از کل بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی ابزار کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی، بانک ملت رتبه اول را در این 6 بخش ( تعداد و مبلغ 3 ابزار پذیرش) کسب کرده است.

با توجه به این آمار، حوزه فعالیت و نحوه‌ بازاریابی موفق بانک‌ ملت به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کار‎ت‌های بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش به خوبی قابل تشخیص است.

 

سهم بازار صادرکنندگی 

همچنین در دی‌ماه بانک ملت به عنوان دومین بانکی شناخته شده است که بیشترین سهم را از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار (برداشت، اعتباری و کارت هدیه و بن کارت) در شبکه شاپرک دارد.

عملکرد بانک ملت از نظر پذیرش یا صدور تراکنش‌های شاپرکی

برای محاسبه این ویژگی تعداد تراکنش‌های صادره هر بانک از تعداد تراکنش‌های پذیرش شده این بانک کسر شده است. طبق محاسبه شاپرک بانک ملت جایگاه نخست بیشترین اختلاف مثبت در تعداد تراکنش‌های پذیرش شده را کسب کرده است.

مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده

همچنین بانک ملت با کسب رتبه اول در شاخص «مجموع تعداد تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده هر بانک»  توانسته بیشترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های صنعت پرداخت کارتی» را به دست آورد.

گردش مالی شاپرک 

در بررسی گردش مالی شاپرکی که مربوط به مجموع مبالغ صادرکنندگی و پذیرندگی هر بانک است بیشترین گردش مالی  دی‌ماه نیز متعلق به بانک ملت بوده است.

در کل نتایج شاخص بازار در بخش بانک‌های پذیرنده حاکی از آن است که در دی ماه 98 همچنان بانک “ملت” به لحاظ تعدادی و مبلغی بیشترین سهم از بازار تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده و در جایگاه نخست در بین تمام بانک‌های پذیرنده قرار گرفته است. همچنین در بررسی بازار تراکنش‌ها به تفکیک ابزارهای پذیرش برای هر بانک, همچنان “بانک ملت” در جایگاه نخست قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.