اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

سال 98 با همه فراز و نشیب‌هایش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. اگر نگاهی دقیق به برخی از اتفاقات مربوط به حوزه پرداخت بیاندازیم به خوبی درک خواهیم کرد که این سال، علاوه بر مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌ها و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و حالا شیوع ویروس کرونا که کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده، برای صنعت پرداخت و بانکداری نیز سال سختی بود. قطعی چندین روزه اینترنت و کاهش تراکنش‌های اینترنتی در آبان‌ماه و عملیاتی سازی رمز دوم پویا در دی و بهمن ماه، تنها دو مورد از چالش‌های شرکت‌های پرداخت بود. با همه این اتفاقات، بسیاری از کسب‌وکارها از جمله پرداخت الکترونیک سداد در پی ارائه راهکارهای خلاق و ایجاد فرصت‌های جدید برآمدند تا  علاوه بر بهبود تجربه کاربری، مسیر را برای ادامه فعالیت هموارتر کنند.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد به‌عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، یکی از کسب‌وکارهایی است که همیشه برای ارائه خدمات جامع‌ و با کیفیت به مشتریان و شرکای تجاری پیش قدم شده است. در گزارش پیش رو نگاهی به فعالیت‌های شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال جاری انداختیم تا با مسیری که این شرکت چه در صنعت پرداخت و چه در راستای مسئولیت اجتماعی برای رقم زدن اتفاق‌هایی خوب طی کرده، بیشتر آشنا شویم.

شروع سال با سیل و کار خیر کارکنان پرداخت الکترونیک سداد

پنجم فروردین‌ماه امسال سامانه‎های بارشی، موجب ایجاد سیلاب و خسارت‌های جانی و مالی در 25 استان ایران شد. پرداخت الکترونیک سداد در آن روزها، کمک به سیل‌زدگان را در اولویت خود قرار داد و سعی کرد تا در حد توان با جمع آوری وجوهات از طریق اپلیکیشن ایوا و مصرف آن از سوی سازمان هلال احمر در حادثه سیل سال 98، بخشی از مشکلات مردم سیل زده را بکاهد.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

ساخت مدرسه برای دانش آموزان سیل زده شهرستان پل دختر استان لرستان در آغاز سال تحصیلی 99-98 از سوی پرداخت الکترونیک سداد، در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و دغدغه‌های سداد در این زمینه بود.

نصب اولین کارتخوان های هوشمند بر روی نازل های پمپ بنزین

تیرماه امسال بود که پرداخت الکترونیک سداد از همکاری خود با استارت‌آپ پیدو خبر داد و اعلام کرد که فعالیت‌های خود را در شبکه پرداخت الکترونیکی توزیع سوخت گسترش می‌دهد و در نیمه دوم سال 98  بود که نصب اولین کارتخوان های هوشمند بر روی نازل‌های پمپ بنزین از سوی این شرکت و در شهرهای اصفهان و قم به صورت قطعی و برخی شهرهای دیگر به صورت پایلوت انجام گرفت.

این کارتخوان‌های هوشمند در حقیقت راهکاری برای مدیریت عرضه سوخت و عملیات پرداخت به طور همزمان است که نسل جدید سیستم پرداخت درحوزه جایگاه های سوخت به شمار می‌رود. یعنی سیستم هوشمند جایگاه های سوخت است که کارت‌های هوشمند سوخت و کارت‌های پرداخت را یکپارچه می‌کند و طرحی نو در دنیا به شمار می‌رود.

امنیت، دوام، ماندگاری، سرعت و پایداری در اتصال از جمله مزایای اصلی این کارتخوان است. این کارتخوان با بیشترین میزان دسترسی به شبکه بانکی و سامانه هوشمند سوخت، انواع مسیرهای ارسال و دریافت اطلاعات را در اختیار دارد و پرسرعت‌ترین آنها را انتخاب می‌کند.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

بنابراین نصب این نازل روی ناز‌ل‌های پمپ بنزین کاهش صف در جایگاه‌ها، صرفه‌جویی در وقت مشتریان و افزایش ظرفیت فروش را در پی دارد. پرداخت الکترونیک سداد با اجرای موفق پایلوت این کارتخوان‌ها در سال 98، بهره‌برداری گسترده از آنها را برای سال 99 در دستور کار خود دارد.

یکپارچگی زیر ساخت سوئیچ و تجمیع کنندگی شرکت

مهاجرت موفق از سوئیچ قدیمی شرکت پرداخت الکترونیک سداد به سوئیچ جدید طی 4 سال گذشته، توسط تیم فنی این شرکت، به منظور بهبود سرعت و کیفیت سرویس‌دهی و جلب رضایت مشتریان صورت پذیرفته است. در نیمه اول سال 98 شرکت پرداخت الکترونیک سداد تمامی پذیرندگان خود را به سوئیچ جدید توسعه داده شده توسط این شرکت منتقل کرده و برای پشتیبانی از این تراکنش‌ها، زیرساخت شرکت شامل ظرفیت شبکه جمع آوری و توان پردازشی شرکت افزایش یافته است.

در پروژه ارتقاء زیرساخت‌های شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال جاری، فضای فیزیکی مرکز داده دو برابر، توان پردازشی مرکز داده، شبکه تجمیع تراکنش‌ها و خطوط مخابراتی E1 بیش از دو برابر و ظرفیت ذخیره‌سازی بیش از 5 برابر افزایش یافته و سیستم سرمایش مرکز داده نیز تعویض و ارتقاء داده شده است که با توجه به برنامه توسعه فعالیت‌های تجاری شرکت پرداخت الکترونیک سداد زیرساخت فراهم شده پاسخگوی نیاز دو سال آتی این شرکت خواهد بود.

راه اندازی سایت پشتیبان در پردیس

امروزه شرکت هایی که محور فعالیت آنها مبتنی بر خدمات فن آوری اطلاعات است، جهت تضمین تداوم ارائه خدمات، ملزم به تدوین و پیاده سازی طرح تداوم کسب و کار « BCP» هستند.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در سال 98 با توجه به توسعه و به روزرسانی سرویس‌ها و زیرساخت خود، طرح تداوم کسب‌وکار خودرا به روز رسانی کرد. در مهمترین بخش آن، مرکز داده پشتیبان در شهر پردیس را برای بخشی از سرویس‌های اصلی به صورت Active-Passive راه اندازی کرده است. سرویس‌های منتقل شده برای حفظ آمادگی و بررسی تاب آوری در چند نوبت و برای مدت محدود به سایت پشتیبان منتقل شده‌اند. انتقال سایر سرویس‌های باقی مانده به سایت پشتیبان و تغییر معماری به Active-Active جهت بهبود وضعیت استفاده از منابع در برنامه سال 99 شرکت پرداخت الکترونیک سداد قرار دارد.

تولید هشت کتاب صوتی برای انجمن نابینایان

پرداخت الکترونیک سداد 13شهریوماه، از هشت کتاب صوتی که با مشارکت کارکنان این شرکت برای انجمن نابینایان تولید شد، رونمایی کرد.

تولید 8 کتاب صوتی برای انجمن نابینایان کشور گامی در جهت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پرداخت الکترونیک سداد بود تا سبب افزایش مطالعه در میان نابینایان شود و محتوای بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد.

در آن مراسم منصور شادکام؛ قائم مقام و دبیر کتابخانه گویا انجمن نابینایان ایران، گفته بود: «شرکت پرداخت الکترونیک سداد جزو معدود شرکت‌هایی است که در راستای مسئولیت اجتماعی توانسته است یک پروژه فرهنگی و بسیار ارزشمند را به گونه‌ای اصولی، دقیق و برنامه‌ریزی شده برعهده بگیرد و نتایج ماندگاری را برجای بگذارد.»

پرداخت سالم در دوران شیوع کرونا با QR کد ایوا

پرداخت الکترونیک سداد از اولین شرکت‌های پرداختی بود که در سال 96 از خدمت پرداخت مبتنی بر QR کد خود رونمایی‌کرد. با این راهکار، اپلیکیشن پرداخت ایوا به کارتخوان‌های پرداخت الکترونیک سداد پیوند می‌خورد و با استفاده از  QR کد، بدون نیاز به کارت بانکی می‌توان به سرعت مبلغ خرید را پرداخت کرد.

این شرکت در سال 98 نیز به ارتقای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این خدمت پرداخت تا کاربران و پذیرندگان خدمات پرداخت الکترونیک سداد این امکان را داشته باشند  تا از پرداخت سریع، ساده‌ و البته سالم‌تر روی کارتخوان‌های این شرکت در روزهای پر استرس کرونایی بهره‌مند شوند.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

در این خدمت کافی است خریدار، موبایل خود را به همراه داشته باشد و از طریق اپلیکیشن ایوا در بخش خرید، QR کد تولید شده توسط کارتخوان را اسکن کند و با انتخاب یکی از کارت‌های بانکی یا کیف پول خود، پرداخت را انجام دهد.

خلاصی از دردسرهای رمز دوم پویا با توسعه کیف پول ایوا

خبرهای خوش پرداخت الکترونیک سداد در حوزه خدمت پرداخت مبتنی بر  QR تنها به پیوند میان کارتخوان‌های سداد و اپلیکیشن ایوا ختم نشد. دی‌ماه امسال بود که خبر توسعه کیف پول اپلیکیشن ایوا با نام «QPay» منتشر شد تا از این پس میلیون کاربر ایوا بتوانند تمام پرداخت‌های خود را از طریق کیف پول، در امنیت کامل و با بالاترین سرعت ممکن انجام دهند.

با توسعه کیف پول ایوا، کاربران این اپلیکیشن قادرند از این به بعد با ورود به بخش «QPay» از محل کیف پول، وجه خرید را پرداخت کنند. فراهم آوردن این امکان با توجه به اجرای رمز دوم پویا و سخت‌تر شدن تراکنش‌های بدون حضور کارت، کیف پول ایوا را به جایگزین مناسبی برای تسهیل پرداخت‌های بالای صد هزار تومان، بدون نیاز به رمز دوم پویا تبدیل می‌کند.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

همچنین کیف پول ایوا راهکاری مناسب برای حذف پرداخت‌های خرد از چرخه پرداخت‌های آنلاین است و به جهت پردازش پرداخت‌های خرد از فشار وارده بر سیستم شتاب و شاپرک می‌کاهد. علاوه بر این، تیم توسعه اپلیکیشن ایوا خبرهای خوبی در رابطه با گسترش قابلیت‌های کیف پول ایوا داده است. به گفته آنها به زودی شاهد استفاده از قابلیت «QPay» در بسترهای دیگر همچون سایر اپلیکیشن‌ها، سازمان‌ها و ادارات نیز خواهیم بود.

ارائه درگاه پرداخت الکترونیک سداد بر روی سامانه ایران نوآفرین

بهمن‌ماه امسال، پرداخت الکترونیک سداد از ارائه درگاه این شرکت بر روی سامانه ایران نوآفرین خبر داد. این شرکت تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان فناوری اطلاعات ایران امضا کرد تا درگاه پرداخت سداد به عنوان اولین psp بر روی پلتفرم ایران نوآفرین قرار بگیرد. با اینکار تمامی کسب‌و‌کارهایی که برای دریافت ای‌نماد اقدام می‌کنند، پس از دریافت ای‌نماد این امکان را دارند که بدون ارائه مدارک اضافه، درخواست درگاه پرداخت خود را به سداد ارائه دهند و از خدمات درگاه پرداخت این شرکت استفاده کنند.

با این کار فرایند ارائه درگاه پرداخت به کسب‌وکارهای متقاضی تسهیل می‌شود و در دورانی که کسب‌وکارها با مشکلات اداری و اقتصادی مختلفی مواجه هستند، این خدمت در پلتفرم نوآفرین، مسیری برای حمایت از  کسب‌وکارهای نوپا خواهد بود.

اتفاقات خوب پرداخت الکترونیک سداد در سال بد 98

همچنین در این تفاهم‌نامه قرار شد تا با بدلیل مشکلات کسب‌وکارهای آنلاین و پرداخت‌های خرد، با ایجاد رمز دوم پویا و سخت‌تر شدن تراکنش‌ها، خدمات کیف پول ایوا برای تسهیل پرداخت‌های خرد به کسب‌وکارهای نوپا ارائه شود. در این زمینه بازارهای مربوط به خدمات عمومی  و خدمات شهری همچون پرداخت های پارکینگ‌ها، تراکنش‌های مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی ، مراکز خرید و مراکز تفریحی از اهداف اصلی پرداخت الکترونیک سداد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.