بانکداری به عنوان یک خدمت (BaaS): بانکی پشت یک بانک

مقاله‌ پیش رو در مورد چگونگی تحولات بانک‌ها و چالش‌های مرتبط با فناوری در سال گذشته نگاشته شده است.

مقاله‌ پیش رو در مورد چگونگی تحولات بانک‌ها و چالش‌های مرتبط با فناوری در سال گذشته  نگاشته شده است. بانک‌ها، به خصوص بانک‌های کوچک، موقعیت خوبی برای رشد در فضای «بانکداری به عنوان یک خدمت» دارند تا نه تنها بالاتر از بانک‌های نوین و چالش‌گر قرار بگیرند، بلکه از آن‌ها به عنوان ابزار رشد در محیط رقابتی امروزی استفاده کنند.

در بانکداری به عنوان خدمت، یک شرکت یا بانک می‌تواند به کاربران نهایی، خدمات بانکداری را با پشتیبانی یک بانک دیگر ارائه دهد.

این یکی از روش‌هایی است که بانک‌های کوچک را قادر می‌سازد در برابر بانک‌های بزرگ، بقای خود را حفظ کنند.

در عصر دیجیتال، اغلب والدین تحت یادگیری فرزندانشان قرار می‌گیرند. در حالی که میانسالان به دنیای دیجیتال مهاجرت کردند، نسل جدید در دنیای دیجیتال به دنیا آمدند. حالا همه‌ی نسل‌ها در حال استفاده از تکنولوژی هستند ولی نحوه‌ی رابطه‌ی آن‌ها با تکنولوژی متفاوت است. بنابراین در یک رابطه مشابه، آیا بانک‌های قدیمی هم می‌توانند همه چیز را از بانک‌های دیجیتال یاد بگیرند؟

ساختن یک بانک از پایه هرگز آسان نیست و موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. استفاده از تکنولوژی مناسب برای  سودآوری و تطابق با سرعت ایجاد قوانین پیچیده ضروری است. هنوز هم رشد بالایی در تعداد استارت‌آپ‌ها دیده می‌شود، نشریه‌ی بلومبرگ (Bloomberg) پیش‌بینی کرده که بازار جهانی بانکداری دیجیتال تا سال 2027 به 9 میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. چطور چنین چیزی ممکن است؟

بیش‌تر استارت‌آپ‌های مالی، بانک‌های جدید کاملا دیجیتال هستند که مزایای برجسته‌ای دارند. بانک‌های کاملا دیجیتال بدون داشتن شبکه‌ی پرهزینه برای شعب، تکنولوژی‌های قدیمی و تفکر سنتی، با تمرکز بر تجربه‌ی مشتری رویکرد نوینی به بانکداری ارائه می‌دهند. به علاوه، آن‌ها از مزایای کارایی عملیاتی بالا بهره می‌برند و می‌توانند در زمینه‌ی قیمت با رقبای موجود رقابت کنند. مشتریان به روشنی ارزش دریافت خدمات دیجیتال از بانکشان را درک می‌کنند. مثلاً در انگلستان 23 درصد از مشتریان بانک‌ها در حال تغییر بانکشان به یک بانک کاملا دیجیتال هستند.

با نگاهی دقیق‌تر مشخص می‌شود که بسیاری از بانک‌های دیجیتال کارها را متفاوت نیز انجام می‌دهند. آن‌ها معمولا تکنولوژی اصلی خودشان را اجرا نمی‌کنند، بلکه بر شرکا یا طرف‌های سوم تکیه می‌کنند و گاهی حتی بر دیگر بانک‌ها. بر حسب اتفاق، عصر امروزی که دارای رقابت بالا است، یکی از دلایل مشارکت بیش‌تر میان بانک‌ها نیز هست. چطور چنین چیزی اتفاق می‌افتد؟ یک نگاه به گذشته، چشم‌انداز بهتری از آینده به ما ارائه می‌دهد.این بدین معنی است که نیاز به خدمات جدید احساس می‌شود که بانک‌های چالش‌گر باید آن‌ها را ارائه دهند.

منبع: paymentsjournal

1 نظر
  1. عارف میرگلی باغی می گوید

    کارت بانکی من مسدود شده است می خوام همان کارت را مجدد فعال کنم.
    ممنون از خدمات بانک قرض الحسنه رسالت گلستان شعبه شهرستان گنبد کاوس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.