جزئیات فروش 2 میلیون تومان سهام به هر کد ملی با 20درصد تخفیف از 14 اردیبهشت

فراخوان واگذاری (شماره 1) پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) “واسطه‌گری مالی یکم” منتشر شد.

جزئیات فروش سهام به هر کد ملی

در اجرای جزء (2) بند (الف) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 کل کشور و مصوبات هیأت محترم وزیران در این زمینه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقی‌مانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‏‌های البرز و اتکایی امین را واگذار نماید.

این امر از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) “واسطه‌گری مالی یکم” انجام خواهد شد و فرصت بی‌نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار، قصد انجام آن را دارد.

1 ــ ویژگی بارز این واگذاری، بهره‌مندی کلیه ایرانیان، از تخفیف 20درصدی است. سقف سرمایه‌گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است. پذیره‏‌نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‏‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

2  ــ قیمت سهام تشکیل‌دهنده واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق در روز آغاز پذیره‌نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب 20 درصد تخفیف بند (1) (که 5 واحد درصد از آن به‌عنوان دارایی سرمایه‏‌گذاران و به‌منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد) است.

3 ــ پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی‏‌توانند در پذیره‏‌نویسی شرکت نمایند و استفاده از حساب آن‏ها برای پرداخت وجوه امکان‏‌پذیر نیست.

4 ــ شروع پذیره‏‌نویسی از تاریخ 1399.2.14 و پایان پذیره‌نویسی 1399.2.31 خواهد بود.

5 ــ پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‏‌های بورس و سامانه‏‌های آن‌لاین معاملاتی و درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌های منتخب صورت می‏‌پذیرد.

6 ــ به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها جداً پرهیز نموده و پذیره‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

7 ــ متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند از طریق مراجعه به درگاههای غیرحضوری و حضوری که توسط بانکهای مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد نیاز، نسبت به پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری مزبور اقدام نمایند. چنانچه متقاضی به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نماید، بانکها مکلف به پذیرش وی و دریافت اطلاعات مطابق بند(8) این دستورالعمل هستند.

8 ــ اطلاعات مورد نیاز برای پذیره‌نویسی، اقلامی از جمله: نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه می‌‏باشد.

9 ــ داشتن کد بورسی برای پذیره‌نویسی الزامی نیست، لیکن متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از 2 ماه به بعد از تخصیص امکان‏‌پذیر است، می‏‌توانند به‌تدریج طی ماههای آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مطابق رویه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام نمایند.

/ تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.