نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی از شروط دریافت تسهیلات کرونا حذف ‌شود

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران با تأکید بر لزوم تسهیل شرایط بازپرداخت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا، گفت: این واحدها باید بدون توجه به بدهی معوق و چک برگشتی بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند.

شروط دریافت تسهیلات کرونا

آرمان خالقی در مورد روند پرداخت تسهیلات به صنایع آسیب دیده از بحران کرونا، اظهار داشت: وزارت صنعت در حال بررسی این مسئله است و بر این اساس قرار است 75 هزار میلیارد تومان به واحدهای آسیب‌دیده اختصاص یابد و برای واحدهای صنعتی به ازای هر کارگر 12 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: قرار است وزارت کار سامانه‌ای برای ثبت درخواست شرکت ها ایجاد کند تا با توجه به تعداد پرسنل بیمه شده و وضعیت واحدها، کار سطح سنجی و تخصیص منابع صورت گیرد.

خالقی با تاکید بر اینکه روال پرداخت این تسهیلات نباید مانند گذشته باشد، گفت: بروکراسی مربوط به پرداخت این تسهیلات باید کاهش یابد و در عین حال، مدت زمان بازپرداخت آن طولانی تر و میزان وثیقه های دریافتی از تولیدکنندگان نیز نسبت به گذشته کمتر شود.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران تصریح کرد: روال پرداخت این تسهیلات باید سریع صورت گیرد و مدارک و مستندات کمتری از متقاضیان مطالبه شود.

وی در رابطه با شروط دریافت تسهیلات کرونا ادامه داد: همچنین در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع کرونا باید به این موضوع توجه شود که واحدهای آسیب‌دیده بدون توجه به بدهی معوق و همچنین داشتن چک برگشتی بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند، زیرا در شرایط فعلی اکثر واحدها با بدهی معوق و برگشت چک روبرو شده‌اند.

خالقی افزود: اگر قرار باشد در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا مانند روال پرداخت وام‌های قبلی، به موضوع بدهی معوق و چک برگشتی توجه شود، بسیاری از واحدها موفق به دریافت این تسهیلات نخواهند شد.

/ فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.