مدیرعامل سمات با بیان اینکه سجام درگاه ورودی سهامداران به بازار سرمایه است، اظهار کرد: این سامانه زیرساخت‌های خدماتی فراوانی را در این بازار فراهم خواهد کرد، به‌گونه‌ای که توزیع متمرکز سود و حضور در مجامع الکترونیک از طریق سجام عملیاتی خواهد شد و سهامداران می‌توانند سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و انواع اوراق را دریافت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های بین بخشی میان بازار سرمایه و پول بتواند ارائه خدمات نوین به مشریان هر دو بازار را تسهیل کند.

احراز هویت سامانه سجام در موسسه ملل رایگان خواهد بود

جوادی نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف مهم موسسه اعتباری ملل ارائه خدمات مطلوب به مشتریانش است، گفت: احراز هویت سامانه سجام از امروز در 369 شعبه این موسسه در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: احراز هویت سامانه سجام در این موسسه به‌صورت رایگان خواهد بود و در تلاش هستیم تا بتوانیم سایر خدمات بازار سرمایه را در این بانک انجام دهیم. درحال حاضر 842 شعبه شرکت‌های کارگزاری، 1967 دفتر پیشخوان دولت و 261 شعبه بانک شهر، موسسه اعتباری ملل و شعب منتخب بانک صادرات ایران و آینده مسوولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.

سجام چیست؟

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار ندارد.