بهره‌گیری بانک US از دستیار هوشمند برای ارتقای بانکداری دیجیتال

بانک US در حال بهره‌گیری از پردازش زبان طبیعی و فناوری‌های بر پایه هوش مصنوعی برای انتقال بخش عظیمی از خدمات خُرد خود به اپلیکیشن‌های موبایلی است.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، از زمانی که تعطیلات ناشی از کووید-19 بانک‌های بزرگ را مجبور به تغییر از انجام فرایندهای خُرد درون شعبه به سمت عملیات موبایلی ساخته است، بانک US به عنوان یکی از بانک‌هایی که از دستورهای صوتی بر مبنای هوش مصنوعی در برنامه‌های بانکداری موبایلی بهره می‌گیرد، سرویسی به نام دستیار هوشمند بانک US را راه‌اندازی نمود.

این بانک بعد از بحران کووید-19 تغییراتی را در اپلیکیشن بانکداری موبایلی خود ایجاد کرد و به کمک دستیار هوشمند، با بهره‌گیری از پردازش زبان طبیعی، مشتریان را قادر به انجام طیفی از تراکنش‌های بانکی و ارائه اطلاعات حساب با پرسیدن سوالات محاوره‌ای ساده ساخته است.

مشتریان حالا می‌توانند برای هر کار بانکی اعم از واریز چک تا کسب اطلاعات راجع به وضعیت سند رهن و اطلاعات مربوط به وام خرید اتومبیل از این اپلیکیشن موبایلی استفاده نمایند. دستیار هوشمند، برای انجام بسیاری از مبادلات رایج مانند پرداخت قبوض، انتقال وجه، اطلاعات حساب و انجام  سریعتر تراکنش‌ها به مشتریان کمک کرده و فاصله اجتماعی مشتریان را نیز حفظ می‌کند.

مدیر اداره دیجیتال در بانک US در این باره گفت: «ما با توسعه قابلیت‌هایی که به مشتریان ما کمک خواهد کرد، در حال تعدیل نیازهای ضروری مشتریان هستیم. بنابراین یک دستیار هوشمند با هدف ارتقای تجربه مشتری، به مدت 18 ماه تحت توسعه شد تا مشتریان ما بتوانند در هر مکان و زمان دلخواه خود به بانکداری بپردازند.»

همچنین طراح ارشد تجربه کاربری در بانک US عنوان کرد: «مطالعات ما روی کاربران کم‌بینا و نابینا، منجر به درک لزوم ایجاد رابط کاربری ساده‌، مختصر و گویا گردید، به شکلی که تجربه مشتریانی از قبیل کاربران ناآشنا با فناوری و افراد دارای بینایی کم مانند جمعیت مسن، را ارتقا ‌بخشد. دستیار هوشمند به افرادی که به دلیل شیوع جهانی ویروس در منزل می‌مانند، کمک خواهد کرد تا بدون رفتن به بانک، به انجام امور رایج بانکی خود بپردازند.»

حالا ارائه خدمات دیجیتال در بانک US به شدت افزایش یافته است بطوریکه سه چهارم از حجم تراکنش‌ها و 46% از پرداخت وام‌ها بصورت دیجیتالی پرداخت می‌شود.

به گفته تحلیلگر ارشد گروه Aite، بانک‌های سنتی در حال انتقال بخش عظیمی از فعالیت‌های خرد خود به بانکداری موبایلی هستند و سرعت این روند به شیوع جهانی کووید-19 مربوط می‌شود.

وی گفت «استفاده از دستیارهای صوتی بر پایه هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌های موبایلی، یک راه‌گشاست. این تنها یکی از فناوری‌های متعددی است که سرویس‌های بانکداری را از طریق موبایل در خدمت مشتریان قرار می‌دهد».

ویتمور عنوان کرد که نگرانی‌ها راجع به شیوع جهانی ویروس کووید-19، بانکداری در شعبه و انجام امور بانکی با پول نقد را به تجربه‌ای تبدیل کرده که مشتریان در حال دوری از آن هستند. بنا به پیش‌بینی و انتظار وی، بعد از شیوع جهانی ویروس، بسیاری از مشتریان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای انجام تبادلات رایج بانکی را ترجیح خواهند داد.

«این روش برای بانک‌ها، نه تنها هزینه‌ها را به دلیل فاصله گرفتن از بانکداری درون شعب گران‌قیمت کاهش می‌دهد بلکه آنها را قادر به ارائه خدمات از طریق کانال منتخب مشتریان خود می‌سازد.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.