کلاهبرداری به بهانه کمک خیریه از کاربران پی‌پال

گروهی از کلاهبرداران اینترنتی به بهانه کمک به قربانیان آتش سوزی‌ها و توفان‌های اخیر در آمریکا توانسته اند به حساب‌های کاربران پی پال نفوذ کرده و از آنها مبالغی را سرقت کنند.

هک حساب کاربران پی پال

به نقل از انگجت، هکرها با ارسال ایمیل‌هایی برای کاربران مختلف پی پال از آنها خواسته‌اند تا 35 دلار کمک را به حسابی واریز کنند. در هر ایمیل یک صورت حساب قابل مشاهده است و افراد با یک کلیک مبلغ یادشده را پرداخت می‌کنند.

ایمیل‌های ارسالی شباهت زیادی به محیط برنامه پی پال دارند و با کلیک بر روی هر یک از آنها 35 دلار از حساب کاربران کم می‌شود، اما این مبلغ به حساب عده‌ای کلاهبردار واریز می‌شود که قبلاً نیز به شیوه‌هایی مشابه خود را به جای سازمان بهداشت جهانی جا زده بودند و از کاربران پی پال اخاذی کرده بودند.

کلیک کردن بر روی درخواست کمک در این ایمیل‌ها همچنین منجر به دسترسی هکرها به اطلاعات حساب‌های پی پال افراد می‌شود و آنها با دسترسی به اطلاعات مذکور می‌توانند از حساب‌های پی پال افراد سرقت کنند.

پی پال نیز ارسال چنین ایمیل‌های دریافت کمکی را رد کرده و افزوده که به هیچ عنوان از کاربران خود نمی‌خواهد به این شیوه به سانحه دیدگان کمک کنند. این شرکت وعده داده که در آینده ابزاری را برای شناسایی این نوع کلاهبرداری‌ها به پی پال می‌افزاید.

/مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.