این صندوق فروشگاهی مشتریان شما را می شناسد، 10 برابر بیشتر از خودتان!

آیا میدانید چرا راهاندازی یک باشگاه مشتری برای کسبوکار شما مفید است؟
همه ما میدانیم که حفظ مشتریان قدیمی نسبت به جذب مشتری جدید، هزینه کمتری نیاز دارد. با توجه به آمارهای ارائهشده جذب مشتری جدید 7/6 برابر بیشتر از حفظ مشتری قدیمی برای هر کسبوکاری هزینه دارد. برای حفظ مشتریان باید اطلاعات درستی از رفتار و میزان خریدهای مشتری در دست داشته باشید. همچنین ابزاری برای آنالیز رفتار مشتری نیاز دارید. این تجزیهوتحلیل میتواند به طبقهبندی مشتریان و برنامهریزی برای آنها طبق میزان مراجعه و خرید کمک کند. در نتیجه تخفیفات، امتیازات یا اعتباراتی بر اساس طبقه مشتری به او اختصاص میدهید.
کاهش هزینههای بازاریابی و حفظ مشتریان برای هر کسبوکاری اهمیت زیادی دارد. اگر بتوانید مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید و برایشان تخفیفات و امتیازاتی در نظر بگیرید، گامی مثبت در جهت پیشرفت کسبوکار خود برداشتهاید و میتواند تأثیر بهسزایی در آینده کسبوکار شما داشته باشد.
برای ایجاد باشگاه مشتریان باید بتوانید اطلاعات مشتریان را ثبت کنید، مشتریان خود را طبقهبندی نمایید، آنها را در گروههای خاصی قرار دهید، بدانید که هر مشتری در کدام گروه قرار میگیرد، برای آنها تخفیفات و امتیازات خاصی در نظر بگیرید و اطلاعات خرید مشتریان را بایگانی کنید.
از اهداف ایجاد باشگاه مشتریان، ارائه خدمات ویژه، نیازسنجی و شناسایی رفتارهای مشتریان است. در واقع باشگاه مشتریان یا باشگاه لویالیتی، پل ارتباطی مجموعه با مشتریان خود است که میتواند با بررسی رفتار مشتری خدمات متناسب با سلیقه و درخواست مشتری ارائه دهد..
برنامه وفاداری مشتری چیست؟
برنامه وفاداری مشتری، استراتژی برای حفظ مشتری است که به مشتریان انگیزه میدهد از برند شما خرید کنند و به سراغ رقبایتان نروند.
رابطه یک کسبوکار با مشتری، زمانی موفقیتآمیز خواهد بود که هر دو طرف احساس کنند از این رابطه سود میبرند. در واقع مشتریان هنگام خرید از شما، از کسبوکارتان حمایت میکنند و در ازای آن انتظار پاداش وفاداری خود مانند تخفیفات هیجانانگیز را دارند.
6 مدل برنامه وفاداری مشتری
6 مدل برنامه وفاداری مشتری شامل برنامههای امتیازدهی به مشتریان، رتبهبندی مشتریان، برنامههای هدفمحور، برنامههای بر اساس مقدار خرید مشتری، برنامههای بازیمحور و سرویسهای VIP میشود.
مدل امتیازدهی به مشتری
مدل امتیازدهی به مشتریان از جمله محبوبترین انواع برنامههای وفاداری مشتری است که شاپ بیز هم این ویژگی را در باشگاه مشتریان خود فراهم آورده است. این برنامه وفاداری موثر است، زیرا کسب امتیاز و همچنین خرجکردن این امتیازها آسان میباشد. این امتیازات را می توان برای خرید بعدی، خدمات با تخفیف یا … استفاده کرد.
مدل رتبهبندی مشتریان
برنامههای رتبهبندی با یک برنامه امتیازدهی شروع میشوند که به مشتریان امکان میدهد با هر خرید، پاداش کسب کنند. این برنامهها مانند بازیهای ویدیویی هستند. پس از اتمام یک مرحله خرید، مشتریان میتوانند وارد مرحله جدیدی شوند که به آنها امکان دسترسی به مزایای بزرگتر و بیشتری را میدهد. برای نمونه با نرم افزار فروشگاهی اندروید شاپ بیز به راحتی میتوان برنامه رتبهبندی مشتریان را اجرا کرد و مشتریان وفادار بیشتری را جذب کسبوکار نمود.
برنامههای هدفمحور
همه برنامههای وفاداری نباید روی امتیازدهی یا رتبهبندی مشتریان متمرکز شوند. اگر کسبوکار شما یک ماموریت یا هدف اجتماعی قوی دارد، پس میتوانید برنامه وفاداری مشتریان را بر پایه هدف خود ایجاد کنید. شاپ بیز در باشگاه مشتریان خود میتواند با توجه به هدف هر کسبوکاری، برنامه هدفمحور مخصوص آن را ارائه دهد.
برنامههای بر اساس مقدار خرید مشتری
در این نوع برنامهها میتوانید مشتریانی که بیشتر از شما خرید میکنند را شناسایی کنید و برایشان مزایایی در نظر بگیرید. با استفاده از اپلیکیشن فروشگاهی شاپ بیز به راحتی می توان مشتریان را بر اساس حجم خرید و محصولات مورد علاقه دسته بندی نمود و استراتژی های مناسبی برای افزایش وفاداری و فروش اتخاذ کرد.
برنامههای بازیمحور
برنامههای بازیمحور، عنصری از سرگرمی را وارد در حوزه خرید میکنند. چه کسی یک بازی خوب را دوست ندارد؟ با شاپ بیز برنامه وفاداری خود را به یک بازی تبدیل کنید تا مشتریها را تشویق کرده و بسته به نوع بازی انتخابی خود، چهره برندتان را تثبیت کنید. با شاپ بیز میتوانید به عنوان مثال با تخفیفات ویژهای که در نظر گرفتهاید، یک بازی راه بیندازید و مشتریان را تشویق به خریدهای بیشتر کنید.
سرویسهای VIP
در این نوع برنامه وفاداری میتوانید بین اعضا دستهبندی ایجاد کرده و خدمات را برای هر دسته متفاوت تعریف کنید. با شاپ بیز ایجاد گروه مشتریان VIP میتواند پس از شکلگیری اولیه باشگاه مشتریان و بررسی رفتار مشتریان، انجام گیرد.
اگر عواملی را شناسایی کنید که ممکن است باعث ترک مشتریان شود، میتوانید یک برنامه وفاداری هزینهمحور برای رفع آن موانع خاص تنظیم کنید.
شاپ بیز توانسته با راهکار خود و ارائه 6 مدل برنامه وفاداری مشتری شامل برنامههای امتیازدهی به مشتریان، رتبهبندی مشتریان، برنامههای هدفمحور، برنامههای بر اساس مقدار خرید مشتری، برنامههای بازیمحور و سرویسهای VIP، نیاز کسبوکارها را در این خصوص برطرف سازد. با نرمافزار شاپ بیز می توان با سلایق مشتریان آشنا شد و مشتریانی که بیشترین خرید را میکنند را شناسایی کرده یا حتی مشتریان رویگردان د را شناسایی و علت عدم مراجعه آنها را جویا شوید. شما میتوانید برای قدردانی و وفادارسازی آنها برنامهریزی کنید.
به عنوان مثال اهدای هدیه در سالگرد ازدواج یا روز تولدشان یا اعمال تخفیف و ایجاد اعتبار در خریدهای آتی و … . شاپ بیز با در نظر گرفتن همه نیازهای کسب و کارهای خرد راهکاری را ارائه داده که علاوه بر باشگاه مشتریان می توان از آن به عنوان پوز، ابزار تجارت الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ، فروش اعتباری مدیریت انبار، مالی و لجستیک نیز بهره برد. برای آشنایی بیشتر با نرمافزار فروشگاهی اندرویدی شاپ بیز و صندوق های اندرویدی این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.