6 روش تمدید دفترچه بیمه‌ تامین‌ اجتماعی

دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی دیگر نیاز به تمدید اعتبار ندارند و بیمه‌شدگان با 6 روش وضعیت اعتبار را استعلام‌سنجی می‌کنند.

تمدید دفترچه بیمه‌ تامین‌ اجتماعی

از ابتدای سال جاری بود که لزوم تمدید دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی حذف شد و بیمه‌شدگان تا زمانی که دفترچه بیمه آنها دارای کاغذ است می‌توانند بدون در نظر گرفتن تاریخ اعتبار آنها از دفترچه بیمه خود استفاده کنند. برای استعلام دفترچه‌های درمانی سازمان تامین‌اجتماعی چند راه وجود دارد و بیمه‌شدگان می‌توانند از 6 راه مدت اعتبار دفترچه‌های بیمه خود را استعلام گیرند.
اولین روش از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل است. در دومین روش افراد می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #1*1420*4* یا #1420*4* برای تمدید دفترچه اقدام کنند. استفاده از نرم‌افزار اپلیکیشن «تامین‌اجتماعی من» یا استفاده از سامانه‌های اینترنتی medical. tamin. ir نیز راهکارهای سوم و چهارم هستند. رجوع به سایت medical. tamin. ir از دیگر راه‌ها برای تمدید دفترچه است. آخرین روش ارائه شده از سوی سازمان تامین‌اجتماعی شماره‌گیری کد دستوری#1666* است.
شایان ذکر است، سازمان تامین‌اجتماعی نسخه‌نویسی الکترونیک را در دستور کار قرار داده است و در مراکز ملکی و طرف قراردادهای تامین‌اجتماعی نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه نیست چراکه با همراه داشتن کارت ملی امکان دریافت خدمات را دارند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.