اکنون بخرید بعداً پرداخت کنید؛ چرا نسل جدید شیفته‌ پرداخت اقساطی هستند

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ سرویس “اکنون بخرید و بعداً پرداخت کنید” در سال 2020 به یک‌ ترند پرداخت تبدیل شد و به نظر می‌رسد با توجه به جذابیتی که برای نسل Y (دهه پنجاه و شصت شمسی) و  نسل Z (دهه هفتاد و هشتاد شمسی) دارد، در آینده به بخشی از صنعت پرداخت تبدیل شود. چِیم لِوِر، یکی از بنیان‌گذاران فُور که یک پلتفرم پرداخت اقساطی است، نظرات خود را در مورد اینکه چرا این دو گروه ترجیح می‌دهند به‌صورت اقساطی خرید کنند، به اشتراک می‌گذارد.

اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید. ساده به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ امکان تقسیط کردن خرید شما به چند قسط بدون بهره، شاید بیش از هر روند دیگری، در دنیای تجارت الکترونیکی سروصدا کرده است و نسل‌های باهوش Y و Z  قطعاً به آن علاقه‌مند هستند.

در حقیقت، از طریق خرید اقساطی، هزینه‌های نسل Z  تا 201٪ و هزینه‌های نسل Y تا 86٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بنابراین، همان‌طور که کارشناسان صنعت، آینده‌ درخشانی را برای فروش آنلاین متصور هستند، خرده‌فروشان حق دارند گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیرتری را ارائه دهند.

درحالی‌که هنوز پتانسیل حالا بخر و بعداً پرداخت کن (که با استفاده از سرواژه‌های معادل انگلیسی آن BNPL نامیده می‌شود) به‌طور کامل بررسی نشده است، چرا نسل‌های جوان احتمالاً آن را به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرداخت دیجیتال موردعلاقه‌ خود انتخاب می‌کنند؟

اجتناب از تله‌ کارت اعتباری

طبق گزارش‌ها، تراکنش نسل Y به مبلغ بیش از یک تریلیون دلار رسیده‌است و نسل Zها می‌توانند به سمت رقم‌های حیرت‌انگیزتر پیش بروند. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که آن‌ها لزوماً سبک‌سر هستند: جوانان با بحران استطاعت اقتصادی که نتیجه‌ بدهی‌های وام‌های دانشجویی، بحران‌های مالی و افزایش هزینه‌های زندگی است روبرو شده‌اند.

جای تعجب نیست که چرا گزینه‌های پرداخت اقساطی که نویدبخش آینده بدون بدهی هستند، شاهد چنین محبوبیتی بوده‌اند. راه‌حل‌های BNPL صرفاً ابزاری ایمن و کم‌هزینه ارائه می‌دهند. بیشتر گزینه‌های موجود در بازار بدون بهره هستند که برای مصرف‌کنندگان جوانی که در صورت عدم وجود چنین گزینه‌ای مجبورند با نرخ بهره‌ کارت اعتباری معادل 18.61٪ روبرو شوند، بازی را به‌خوبی تغییر می‌دهند.

با عدم اطمینان مالی در دوران همه‌گیری کرونا هر چه بیشتر میل و رغبت برای هرگونه مواجهه یا افتادن در دام بدهی‌های بیشتر را کاهش داده است. افزایش BNPL نسبت به کارت‌های پرداخت در حال حاضر تا حدودی ناشی از تمایل مصرف‌کنندگان برای کنترل مانده‌ی کارت‌های اعتباری خود در صورت نیاز به بودجه‌ آن برای موارد اضطراری است.

تلاش برای دستیابی به یک پرداخت ساده

رونق خرید آنلاین، نوآوری‌هایی را به وجود آورده است. مشتری محوری به‌عنوان فرصتی برای ارتباط خرده‌فروشان با مخاطبان خود پدید آورده است و بهینه‌سازی روند پرداخت یکی از مهم‌ترین میدان‌های این نبرد است.

خریداران جوان فکر دیجیتالی دارند و از خرید با موبایل لذت می‌برند. این امر به‌ویژه در مورد نسل Zها، ملقب به  iGeneration، صدق می‌کند که دائماً به دنبال گزینه‌های مالی شخصی‌ای هستند که نوآورانه‌تر و کاربرپسندتر باشند و شامل ویژگی‌هایی مانند پرداخت‌های سریع، ساده و تنها با یک کلیک باشد. به همین ترتیب، آن‌ها به یک خرید انعطاف‌پذیر، سریع و قابل‌درک تمایل دارند. BNPL این گزینه را تصدیق می‌کند و یک فرآیند چندمرحله‌ای را با برنامه‌ریزی خودکار اقساطی ارائه می‌دهد که نیازی به اقدام اضافه‌ای از سوی کاربر ندارد.

برای خرده‌فروشان، نادیده گرفتن نیازهای مصرف‌کننده مستقیماً درفروش آن‌ها تأثیر می‌گذارد. اخیراً مطالعه‌ای نشان داده که گزینه‌های پرداخت، تعیین‌کننده‌های مهمی هستند که مردم پول خود را خرج آن‌ها می‌کنند. نظرسنجی دیگری نشان داده مشتریانی که گزینه‌های BNPL را ارزیابی می‌کنند وفادارترین مشتریان هستند و 48٪ از کسانی که این روش را ترجیح می‌دهند ادعا می‌کنند از خرده‌فروشانی که موفق به ارائه‌ این گزینه نمی‌شوند خرید نخواهند کرد.

 کنترل بیشتر و برنامه‌ریزی مالی بهتر

هم نسل Y و هم نسل Z به دنبال ابزاری هستند که به آن‌ها اجازه دهد به‌صورت شخصی و یکپارچه امور مالی خود را مدیریت کنند. با BNPL می‌توانند یک کالای پرتقاضا را قبل از تمام شدنش خریداری کنند، هزینه کالای خریداری شده را تقسیط کنند یا بلافاصله یک کالا یا بسته نرم‌افزاری را با تخفیف بخرند. همه این‌ها بدون وارد آمدن ضربه‌ ناگهانی به بودجه شخصی آن‌ها انجام می‌شود. ازآنجاکه به‌خصوص نسل Y تمایلی به داشتن سابقه اعتباری مستحکم برای دریافت وام ندارند، این یک گزینه جایگزین عالی است.

یکی از رایج‌ترین انتقادات به BNPL این است که می‌تواند هزینه‌های غیرمسئولانه‌ای را به همراه داشته باشد. چیزی که بسیاری از افراد متوجه آن نیستند این است که این هم صرفاً یک گزینه‌ پرداخت مانند سایر گزینه‌ها است و درنهایت باید پرداخت شود. اینکه مردم هزینه‌ یک فنجان قهوه را با کارت اعتباری پرداخت می‌کنند عادی است. حتی به این معنا نیست که نمی‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید. برای بسیاری از نسل هزاره‌ای‌ها و نسل زدی‌ها، BNPL می‌تواند به پلی بین کارت‌های اعتباری و بدهی تبدیل شود و انعطاف‌پذیری را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد، فرقی هم نمی‌کند که آن‌ها به دنبال خرید یک رژ لب هستند یا لباس مناسب برای مصاحبه‌ کاری بعدی‌شان.

در حال حاضر نسل Y بیشترین هزینه‌ها را تقبل می‌کنند و نسل Z نیز بازی خود را پیش می‌برند. این نسل‌ها به دنبال جایگزین‌هایی برای راه‌حل‌های سنتی اعتباری، سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری هستند، به همین دلیل گزینه‌های پرداخت اقساطی برای این خریداران جوان نقش بسیار مهمی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.