وقتی یک بانک قدیمی ایرانی مدرن می‌شود!

یک سوال! کدام بانک ایرانی است که هم خدمات مورد علاقه پیرمرد 90 ساله را ارائه می‌دهد، هم نوجوان 19 را به وجد می‌آورد؟

بانک ملی ایران یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایرانی است. این بانک که در سال 1307 رسماً فعالیت خود را آغاز کرد به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های دولتی ایران محسوب می‌شود.

شاید دولتی بودن بانک ملی ایران، در گذشته، توقعات مشتریان این بانک را در حد یک بانک دولتی قدیمی و بدون نوآوری نگه داشته بود. ولی با تحولات صورت گرفته در خدمات و محصولات این بانک و با گذار به سمت دیجیتالی شدن در سال‌های اخیر، حالا مشتریان بانک ملی ایران توقع ارائه خدمات نوین و خلاقانه در حد بهترین بانک‌های دنیا را از این بانک دارند.

بانک ملی ایران در یک دهه اخیر همزمان با توسعه خدمات بانکداری دیجیتالی و ابزارهای نوین بانکداری، به سمت کاهش شعب حرکت کرده است.

با توسعه خدمات نوین و غیرحضوری بانکداری در این بانک، علاوه بر اینکه مراجعه مشتریان به شعبه به‌طور محسوسی کاهش یافته، بلکه بانک ملی ایران به یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات نوین به مشتریان تبدیل شده است که بانک‌های دیگر کشور را نیز به سمت تحول دیجیتالی و تغییر نگرش ترغیب کرده است.

بانک ملی ایران در چند سال اخیر با ارائه خدمات و محصولات نوآورانه و منحصربفرد در شبکه بانکی، یک قدم بزرگ در ارائه خدمات جدید و جذاب برداشته و سعی کرده با رفع نیاز طیف‌های مختلف مشتریان، جوابگوی انتظارات آنها از یک بانک مدرن باشد و با ارتقای تجربه مشتریان، رضایت آنها را جلب کند.

حالا بانک ملی ایران که بیش از 92 سال از عمر آن می‌گذرد با در اختیار داشتن شبکه گسترده شعب در کل کشور علاوه بر ارائه خدمات بانکداری سنتی به مشتریانی که به حضور در شعبه علاقه دارند، محصولات متنوع دیجیتالی مختلفی را به مشتریان ارائه کرده است تا حضور فیزیکی مشتریان در شعب بانک را به حداقل برساند و با تغییر نقش شعب بانکی، از این مکان‌های حضوری برای امور مشاوره‌ای و ضروری استفاده کند.

بر همین اساس، بانک ملی ایران توانست رتبه برتر در حوزه ارزیابی تحول و استقرار بانکداری دیجیتال را کسب کند و وزیر امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوحی به محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، از نقش این بانک طی سال 1399 در همگامی با تحول دیجیتال و تهیه نقشه راه استقرار بانکداری دیجیتال تقدیر کرد.

در ادامه آخرین محصولات و خدمات بانک ملی ایران را که در ملی شوی 4 در اسفندماه گذشته از آنها رونمایی شده به صورت مختصر معرفی می‌شوند.

شعب ملی پلاس

سال گذشته بانک ملی ایران به عنوان پیشگام حوزه بانکداری دیجیتال، بازطراحی شعب فعلی را تحت عنوان ملی پلاس آغاز کرد که در این شعب مشاور محور در کنار ارائه خدمات مشاوره ای، خدمات سلف سرویس از طریق تجهیزات مکانیزه هم به مشتریان ارائه می‎شود.

از نشان بانک و نشان اعتباری تا زرنشان

سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا، سرویس جدید بانک ملی ایران است که از طریق آن مشتری به شعب مجازی بانک دسترسی دارد و برای انجام امور بانکی دیگر نیازی به حضور در شعبه نیست. همچنین با ایجاد امضای الکترونیک برای یکبار، به صورت نامحدود می‌توان از خدمات و سرویس‌های شعبه مجازی بانک ملی ایران همچون دریافت تسهیلات و افتتاح حساب استفاده کرد.

نشان اعتباری محصول جدید بعدی بانک ملی ایران و  مبتنی بر تلفن همراه بر روی بستر اپلیکیشن ایوا است که با استفاده از آن همه فرایندهای درخواست تسهیلات، احراز هویت متقاضی، امضای قرارداد، خرید سفته، پرداخت تسهیلات و بازپرداخت اقساط به صورت غیرحضوری و از طریق ابزار دیجیتال انجام می شود. با زر نشان بانک ملی ایران  نیز  امکان ثبت درخواست تسهیلات قرض الحسنه در قبال ترهین طلا به صورت غیرحضوری برای کاربر فراهم شده است.

ملی بازار

ملی بازار نیز یکی از محصولات جدید معرفی شده در ملی شوی 4 بانک ملی ایران بود. در این خدمت می توان از طریق ابزارهای قابل دریافت از نشان بانک نظیر نشان پرداخت اعتباری، کارت هدیه مجازی، کارت Debit مجازی یا کارت های اعتباری برای خرید اعتباری و مدت دار اقدام کرد.

کیف پول الکترونیک در ماشین‌های خودگردان

 ماشین‌های خودگردان نیز یکی از خدمات پرطرفدار بانک ملی ایران است. از طریق این ماشین‌ها که در سال‌های قبل در بیرون شعب این بانک نصب شده است، مشتری در هر ساعتی از شبانه روز بصورت آنی می‌تواند وجه نقد خود را به حساب واریز کند. همچنین با کیف پول الکترونیکی، از طریق دستگاه های خودگردان می‌توان عملیات واریز و برداشت وجه را به راحتی انجام داد.

از باجه آنلاین تا چاپخانه دیجیتال

چاپخانه دیجیتال بانک ملی ایران ایران به عنوان اولین چاپخانه دیجیتال کشور، راهی برای حذف اسناد بهادار کاغذی است. همچنین از طریق باجه آنلاین نیز که تنها سرویس مشاوره آنلاین بانکی‌ در کشور است، مشتری می‌تواند از طریق پیام‌رسان بله، اپلیکیشن ایوا و همراه‌ بام سوالات بانکی خود را به صورت آنلاین از کارمندان بانک بپرسد.

علاوه بر محصولاتی که به آنها اشاره شد، بانک ملی ایران در سال‌های قبل با ارائه محصولات و خدماتی مثل اپلیکیشن بام، بله، شصت، ایوا و راهکارهایی مثل بانک آفیسر، سککوک، ملی فاند، BTM، VTM ،Cashless  سعی کرده تا انجام امور مالی و بانکی مشتریان حقیقی و حقوقی را در بالاترین حد ممکن تسهیل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.