بانک ها چگونه می توانند تحول شعب موفقیت آمیزی داشته باشند؟

بانک‌ها در پی تغییر انتظارات مشتری پس از همه گیر شدن کرونا، به دنبال ایجاد تجربه خدمات شعبه‌ای بهتر هستند. اما چگونه می‌توانند تحول شعب را با موفقیت اجرا کنند؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک، در حالی که مشتریان به طور مداوم به سمت بانکداری و تجارب پرداخت بدون تماس می‌روند، بانک‌ها مجبور شده‌اند نه تنها استراتژی‌های کلی خود، بلکه نحوه استفاده از شعب را نیز بر اساس خواست مشتریان تنظیم کنند و به همین دلیل در وضعیت همه گیری کرونا روند تبدیل شعب به فضاهای بهینه‌تر افزایش پیدا کرده است.

سایمون پاولی، رئیس خدمات مشاوره‌ای، دیبولد نیکسدورف، در این رابطه گفت: “تأثیر همه گیری کرونا بر رفتار مصرف‌کننده باعث ایجاد چندین روند در تحول شعب می‌شود.”بانک‌ها شبکه شعب خود را یکپارچه و کارآمدتر کرده‌اند و ما افزایش استفاده مشتریان از خدمات بانکداری دیجیتال را حس می‌کنیم.”

بنابراین، این سوال مطرح می‌شود: چگونه بانک‌ها تحول شعبی موفقیت آمیزی را داشته باشند؟ یک راه این است که از راهکارهای سلف سرویس بیشتر مانند خودپردازهای چند منظوره استفاده کنند. به عنوان مثال، بانک ابوظبی – اسلامی، بانکی مستقر در امارات متحده عربی، اخیراً دستگاه‌های خودپرداز Smart Teller  را مستقر کرده است که خدمات متنوعی از جمله ارائه کارت دبیت، پد امضای بیومتریک، اسکنر اسناد و یک ارتباط NFC برای تراکنش‌های غیرتماسی را در یک دستگاه ارائه می‌دهد.

و حالا باز کردن یک حساب بانکی ، درخواست یک کارت جدید یا مدیریت امور مالی با فناوری سلف سرویس برای مشتریان راحت‌تر و امن‌تر است.

 

با استفاده از این نوع خودپردازهای چند منظوره، بانک‌ها می‌توانند با سرویس‌دهی به مشتریان خارج از شعبه، منابع سپرده‌ای خود را افزایش دهند.

برای ایجاد تحول در شعب؛ بانک‌ها باید از چند روند دیگر نیز استفاده کنند:

ارتباط ویدیویی تعاملی با متصدیان بانکی برای ارائه خدمات خارج از ساعت شعبه

ارائه تراکنش‌های بدون تماس با ابزارهایی مانند دستگاه های خودپرداز

ارائه تراکنش‌های خودپرداز از طریق تلفن همراه

با استفاده از ویژگی‌هایی از این قبیل، بانک‌ها همچنین می‌توانند به  بهینه سازی مکان های فیزیکی خود در آینده کمک کنند.

یك كانال سلف سرویس قوی و كارآمد فرصتی آینده نگرانه برای توسعه شعب بانكی فراهم می‌كند و به كاركنان شعبه اجازه می‌دهد تا بر خدمات با ارزش افزوده بیشتر و فعالیت‌های مهم‌تر مثل تعامل با مشتریان تمركز كنند. خودپردازها و سایر ابزارهای سلف سرویس در شعبه همچنین می‌توانند زمان انتظار مشتری را کاهش دهند و راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورند، در حالی که نقطه تماس فیزیکی که برخی از مشتریان همچنان آن را ترجیح می‌دهند را حفظ می‌کنند.

برای اینکه همه این ابزارها با هم کار کنند، بانک‌ها باید به یاد داشته باشند که تجربه را تا حد ممکن یکپارچه کنند.

امروزه انتظارات مصرف كنندگان غالباً تحت تأثیر فن‌آوری است و باعث می‌شود سخت افزار و نرم افزار برای بهینه سازی تجربه مشتری تراز شوند. برای اطمینان از یک تحول موفقیت آمیز، تلفیق سفرهای بانکی دیجیتال و حضوری ضروری است زیرا به مشتریان امکان می‌دهد بدون وقفه بین اپلیکیشن‌های تلفن همراه ، خودپردازها، خدمات بانکداری مجازی و کانال‌های دیگر بدون وقفه جابجا شوند.

 

منبع atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.