تحول شعب با خودپردازهای اشتراکی

خودپرداز اشتراکی راهکاری است که در آن بانک‌ها مالکیت دستگاه‌های خودپرداز خود را به شخص ثالث انتقال می‌دهند یا برون سپاری می‌کنند. این فرآیند می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند و تجربه بهتری به مشتریان ارائه دهد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ با استفاده از این راهکار، بانک‌ها می‌توانند با گسترش دامنه دستگاه‌های خودپرداز خود، به بازارهایی سنتی ، دست یابند.

چندین روش مختلف برای اشتراک گذاری خودپردازهای اشتراکی وجود دارد مانند ارائه خدمات در خارج از شعبه، درون شعبه، شعبه مشترک و ATM-as-a-Service؛

با راهکار خودپردازهای خارج از شعبه، می‌توان خودپرداز اضافی را برای یک بانک حذف کرد و به نوبه خود سالانه در هزینه‌ها صرفه جویی نمود.

با تجمیع دستگاه‌های خودپرداز در شعب، مشتریان سایر بانک‌ها قادر به استفاده از آن دستگاه‌های خودپرداز می‌شوند و  می‌توان ترکیبی از سخت افزار را برای تکمیل خدمات خودپرداز ارائه داد.

ادغام خودپردازها در شعب مشترک نیز مفید است، مکان‌هایی که چندین بانک در آن مشترک هستند و می‌توان در عین تمرکز بر سایر حوزه‌های تجاری، نیازهای افراد را برآورده کرد.

یکی از خدماتی که می‌تواند شعبه‌ها را واقعاً متحول کند ATM-as-a-Service است. با این کار، ارائه دهندگان خدمات خودپرداز می‌توانند فراتر از خودپرداز حرکت کنند تا راه‌حلی کامل برای طراحی مجدد و مدیریت شعب ارائه دهند. این کار به نوبه خود می‌تواند پروژه‌های نوآورانه مبتنی بر تجربه مشتری را ایجاد کند.

به عنوان مثال، پرداخت و دریافت با کدهای QR، احرازهویت بیومتریک دومرحله، برداشت‌های دیجیتال افراد بدون حساب بانکی و سایر خدمات بانکی را از طریق AaaS می‌توان ارائه کرد.

با برون سپاری دستگاه‌های خودپرداز، بانک‌ها نه تنها می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند، بلکه می‌توانند تجربه مشتری را برای انواع مشتریان، حتی برای افرادی که خدمات کمتری دارند، بهبود بخشند.

 

منبع atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.