موقعیت جهانی کارت های پرداخت بدون تماس و بیومتریک در دوران کرونا

تراکنش کارت بدون تماس در سال 2021 به 2.5 میلیارد دلار می رسد.

آمارهای تحقیقاتی جدید پیش بینی می کند که ارزش جهانی تراکنش کارت‌های بدون تماس از 1.7 میلیارد دلار در سال 2020 به 2.5 میلیارد دلار در سال 2021 برسد، در حالی که سهم اکثر کارت ها از ارزش تراکنش‌های بدون تماس در سال 2021 در سطح 79% حفظ می شود.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ همه گیری کرونا به طور قابل توجهی روند استفاده از کارت های بدون تماس موجود را تسریع کرده است و این روند در سال 2021 و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ترکیبی از صدور سریع کارت و استفاده از آن در طول همه گیری کرونا به همراه افزایش تراکنش جهانی، پتانسیل رشد قابل توجهی را برای پرداخت های بدون تماس ایجاد کرده و پارادایم پرداخت را به طور اساسی تغییر داده است.

رشد چشمگیر بازارهای توسعه نیافته

این گزارش نشان می دهد که رشد بازار در حال حاضر با افزایش استفاده از کارت های بدون تماس در بازارهای توسعه نیافته قبلی مانند ایالات متحده و آلمان دخیل بوده است و این تغییر دائمی خواهد بود.

ایالات متحده بین سال های 2020 و 2021 شاهد رشد 136 درصدی ارزش تراکنش‌های بدون تماس کارت خواهد بود، زیرا خرده فروشان آمریکایی، پرداخت بدون تماس کارت را پذیرفته ‌اند و مصرف کنندگان  سهولت پرداخت با کارت بدون لمس را لمس کرده‌اند.

موقعیت جهانی کارت های پرداخت بدون تماس و بیومتریک در دوران کرونا

در همین راستا بازارهایی مانند آلمان در 18 ماه گذشته شاهد حرکت بی سابقه ای به سمت کارت های بدون تماس بوده اند. این تغییر، نقش پول نقد را به شدت کاهش داده و فرصت های قابل توجهی را برای صادرکنندگان کارت برای به دست آوردن سهم بازار ایجاد کرده است.

فرصتی برای رشد کار‌ت‌های بیومتریک

این تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش تراکنش‌های بدون تماس اخیر ناشی از همه گیری کرونا، فرصت هایی را برای رشد کارت‌های پرداخت بیومتریک فراهم کرده است تا از روند پرداخت‌های امن ، راحت و بهداشتی استفاده کنند.

اگرچه کارت‌های بیومتریک در جایگاه مناسبی در حال حاضر برخوردارند، اما در آینده  نزدیک استفاده از این کارت‌ها با ارائه خدمات ارزش افزوده و خلاقانه توسط بانک‌ها و صادرکنندگان گسترده تر خواهد شد.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.