مجردهای متقاضی مسکن بخوانند/ خبر مهم درباره مسکن حمایتی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مردان مجرد بالای ۲۵ سال هم می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند که زمان آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده درباره برنامه دولت برای مشارکت جوانان مجرد در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: مصوبه شورای عالی مسکن برای ورود مجردها به طرح نهضت ملی مسکن ماه‌ها در وزارت راه و شهرسازی مورد ارزیابی و سرانجام مورد موافقت قرار گرفت.

وی توضیح‌داد: به دلیل حساسیت حقوقی که روی موضوع چگونگی مشارکت مجردها وجود داشت، این طرح مورد کار کارشناسی حقوقی قرار گرفت و با بررسی همه ابعاد حقوقی، اکنون در مرحله تایید نهایی وزیر راه و شهرسازی و اجرا قرار دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: بر اساس این مصوبه همه آقایان مجرد که ۲۵ سال را تمام کرده‌اند می‌توانند برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند، اما در زمان تحویل واحد مسکونی خود باید متاهل باشند.

به گفته محمودزاده، ثبت نام مجردها نیز در هر استانی که تامین زمین انجام گرفته باشد، آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در جریان است و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، این زمان تمدید نخواهد شد و سپس با اعلام زمان جدید ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن آغاز خواهد شد.

قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال، کسری مسکن در کشور را جبران کند. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده‌ و تا ۱۵ دی فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

تشکیل بانک زمین، راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن، افزایش رقم تسهیلات و امکان ثبت‌نام بدون محدودیت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی، بخشی از تلاش ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم برای تبدیل کشور به کارگاه عمرانی مسکن است که انجام آنها توانست در توقف رشد قیمت‌ها در فصل پاییز تاثیر بگذارد.

با هدف ازدواج مجردها و حل مشکل پیری جمعیت، اکنون پنج گروه از افراد، فارغ از اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی امکان ثبت‌نام در طرح مسکن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد ۴۵ سال و بیماران خاص هم می‌توانند برای داشتن مسکن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر گفته بود: رشد جمعیت کاهش زیادی یافته و ما اکنون در طرح‌های مسکن به دنبال ایجاد مکانیسمی برای تشکیل خانواده و حل مشکل پیری جمعیت هستیم. بر این اساس اکنون پنج گروه از افراد فارغ از اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

 

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.