بهبود بانکداری دیجیتال با سامانه کیلید

سامانه بانکداری دیجیتال مبتنی بر گوشی هوشمند کیلید، در آخرین به روزرسانی خود، ویژگی­‌ها و امکانات تازه‌­تری را در اختیار کاربران قرار داده است. این ویژگی­‌ها و طراحی جدید در راستای بهبود دسترسی و کاربری سامانه برای مشتریان انجام شده است.

به نقل از آدانیک، برخی از این امکانات عبارتند از:

  • بازطراحی ظاهری سامانه (UI) و بهبود کاربری
  •  امکان انتخاب نوع انتقال وجه توسط مشتری (بر اساس میزان وجه، نوع شماره حساب مقصد انتخاب شده و کارمزد آن)
  • طراحی نسخه جدید وب برای مشتریان حقیقی و حقوقی (نسخه آزمایشی)
  • پرداخت در جا و یک مرحله‌ای برای حساب‌های تک امضایی (سهولت فرآیند برای مشتریان حقیقی)
  • انتقال وجه بین بانکی در لحظه از طریق سامانه پُل (بدون نیاز به رمز دوم و مبتنی بر شماره شبا)
  • پرداخت تسهیلات بانک آینده از طریق این سامانه
  • پیاده سازی سامانه چک صیادی (پیچک) به منظور ثبت، تایید، استعلام و انتقال چک های صیادی (از طریق صفحه سایر خدمات)
  • افتتاح حساب غیر حضوری (از طریق صفحه سایر خدمات)
  • پرداخت قبض از حساب (بدون نیاز به رمز دوم پویا)

فاطمه موسوی، مدیر محصول شرکت آدانیک درباره برخی از این ویژگی­‌ها نکاتی را عنوان کرده است: « سامانه کیلید نوعی همراه بانک است با این مزیت که برخلاف برخی همراه بانک‌­ها، علاوه بر نسخه‌های اندروید و iOS، دارای نسخه‌­ی وب نیز بوده و همچنین از فرآیندهای چند امضایی پشتیبانی می‌­کند. همچنین ویترین خدمات کیلید این امکان را فراهم می‌­آورد که مشتریان بانک و کاربران کیلید، از طریق “یک” واسط کاربری به اپلیکیشن­‌های مختلف بانک دسترسی پیدا کنند. کاربران می‌توانند با یک بار ورود و احراز هویت در سامانه کیلید، به سایر اپلیکیشن­‌های ارائه شده در صفحه “سایر خدمات این سامانه بدون نیاز به ورود کدکاربری و رمز عبور، دسترسی پیدا کنند. این امکانات، سامانه کیلید را به بستری برای بانکداری دیجیتال تبدیل کرده است.»

 

بهبود بانکداری دیجیتال با سامانه کیلید

موسوی درباره سامانه پُل و امکان انتقال وجه بین بانکی اینگونه توضیح می‌­دهد: «در این سامانه امکان انتقال وجه از یک ریال تا ده میلیون تومان در لحظه و بدون نیاز به رمز دوم فراهم شده است. فرآیندی شبیه به کارت به کارت با این تفاوت که این فرآیند مبتنی بر شماره شباست. در سامانه پُل، انتقال وجه در لحظه، با سقف بیشتر از کارت به کارت و بر اساس شماره شبا صورت می­‌گیرد.»

 

بهبود بانکداری دیجیتال با سامانه کیلید

پرداخت اقساط تسهیلات بانک آینده و همچنین سامانه چک صیادی (پیچک) نیز از دیگر ویژگی­‌های سامانه کیلید است که موسوی به آن اشاره کرد.

با استفاده از این بخش، کاربران کیلید می توانند ثبت، تایید، استعلام و انتقال چک های صیادی را انجام دهند. سامانه پیچک برای اولین بار در بانک آینده به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات سامانه چک های صیادی (پیچک) از طریق موبایل برای مشتریان حقیقی و حقوقی (چندامضایی) ارائه شده است.

 

بهبود بانکداری دیجیتال با سامانه کیلید

موسوی درباره­ افتتاح حساب غیرحضوری که از سال گذشته در سامانه کیلید بانک آینده راه‌­اندازی شده نیز چنین توضیح می‌­دهد: «از طریق صفحه “سایر خدمات کیلید، امکان افتتاح حساب بدون مراجعه به شعبه، برای مشتریان فراهم شده است. به طور مثال اگر شما دارای یک حساب کوتاه مدت در بانک آینده باشید و بخواهید یک حساب قرض الحسنه یا بلندمدت نیز افتتاح نمایید، می‌­توانید از صفحه سایر خدمات کیلید این فرآیند را انجام دهید.همچنین این امکان برای کاربران کیلید که مشتریان بانک آینده نیستند اما اپلیکیشن کیلید را نصب کرده‌اند فراهم شده تا بتوانند از طریق همین صفحه، بدون نیاز به مراجعه به شعبه، مشتری بانک شده، افتتاح حساب انجام داده و همچنین، درخواست کارت بدهند و در منزل یا محل کار، آن را تحویل بگیرند.»

 

بهبود بانکداری دیجیتال با سامانه کیلید

وی همچنین درباره امکان پرداخت قبوض برای مشتریان حقوقی، می­‌افزاید: « پرداخت قبوض سایر سامانه‌­ها عمدتاً مبتنی بر کارت است و معمولاً مشتریان حقوقی در پرداخت قبض از طریق همراه بانک دچار چالش می‌­شوند. اما با راه­‌اندازی امکان پرداخت قبوض مبتنی بر شماره حساب، بسیاری از مشتریان حقوقی در همان روزهای اولیه راه‌­اندازی این امکان در سامانه کیلید، از آن استقبال کرده و استفاده نمودند.»

برای مشاهده سایر ویژگی‌های این محصول می‌توانید به صفحه کیلید در بخش محصولات وبسایت آدانیک مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.