غرب بانک مرکزی و برخی بانک‌های روسیه را تحریم سوئیفت می‌کند

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، آمریکا و متحدان غربی‌اش می‌خواهند، به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین دسترسی بانک مرکزی و برخی بانک‌های این کشور به سوئیفت را قطع کنند.

آمریکا و اروپا می‌خواهند، دسترسی بانک مرکزی و برخی بانک‌های روسی به خاطر عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ به سوئیفت قطع کند.

تحریم سوئیفت

بر اساس بیانیه مشترک منتشر شده از سوی آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و کمیسیون اروپایی، آنها همچنین می‌خواهند جلوی ذخیره‌سازی دارایی از سوی بانک مرکزی روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ به گونه‌ای که تحریم‌های غرب را‌‌‌‌‌‌‌‌ نقض کند، بگیرند.

این گروه کشورهای غربی اعلام کردند که می‌خواهند علیه روسیه اقدامات بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گیرند و از جمله آنها محدود کردن فروش پاسپورت‌های طلایی به ثروتمندان روسی است که با دولت این کشور در ارتباط هستند و به آنها اجازه می‌دهد که شهروند کشورهای دیگر شده و به نظام مالی آنها دسترسی پیدا کند.

اورسولا ووندر یلن، دبیر کمیسیون اروپایی تاکید کرده که می‌خواهد به سران اروپایی پیشنهاد دهد که دارایی‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌ مسدود کنند تا از این طریق جلوی تراکنش‌های مالی آنها گرفته شده و امکان نقدشوندگی دارایی‌های روسیه غیرممکن شود.

این اقدام شدیدترین سیاستی است که تاکنون غرب علیه روسیه به خاطر عملیات نظامی در اوکراین در پیش گرفته است. البته پیشتر آمریکا سیاست مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در تحریم بانک مرکزی ایران، ونزوئلا و کره شمالی انجام داده بود.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.