موزه توکن غیرقابل معاوضه اوکراین چیست؟

وزارت تحول دیجیتال در اوکراین، موزه توکن غیرقابل معاوضه آنلاین راه‌اندازی کرده که هدف آن حفظ جدول زمانی رویدادهای مهم با حمله ارتش روسیه به این کشور است.

میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در توییت روز جمعه خود گفت: دولت ابتکاری را با توکن غیرقابل معاوضه یا NFT آغاز کرده است که لحظات کلیدی از دیدگاه اوکراین از ۲۴ فوریه به بعد را به تصویر می‌کشد.

این توکن غیرقابل معاوضه شامل رویدادهایی است که از ساعت ۵:۴۵ صبح به وقت محلی در روز درگیری آغاز می‌شود، زمانی که روسیه «عملیات نظامی ویژه» را در منطقه دونباس اوکراین اعلام کرد.

همانطور که می‌توانید تصور کنید «موزه توکن غیر قابل معاوضه» یک ساختمان فیزیکی نیست بلکه یک وب‌سایت است. مجموعه آن که با حمایت این وزارتخانه ساخته شده است، وقایع اخیر در جنگ بین روسیه و اوکراین از جمله بازتاب‌های شخصی هنرمندان دیجیتال اوکراینی و بین‌المللی را شرح می‌دهد.

همه چیز در سایت برای خرید در دسترس است. هر تصویر متصل به یک توکن غیر قابل معاوضه پلتفرم Fair NFT است که از بلاک‌چین و شبکه پالیگان (Polygon) اتریوم استفاده می‌کند. با این حال، همه تصاویر تا زمانی که به فروش نرسند پنهان باقی می‌مانند به این معنی که تا زمانی آن را خریداری نکرده باشید، نمی‌دانید چه چیزی خرید می‌کنید.

هر توکن غیرقابل معاوضه در مجموعه وارلاین (Warline) با ارزش ۰.۱۵ اتریوم (حدود ۴۶۸ دلار) است و دارایی‌ها به ترتیب زمانی تاریخ‌های نشان داده شده فروخته می‌شوند.

میخایلو فدوروف پلتفرم جدید را «مکانی برای حفظ خاطره جنگ» و «جشن هویت و آزادی اوکراین» می‌خواند.

وجوه حاصل از فروش توکن غیرقابل معاوضه مستقیما به حساب‌های رسمی ارزهای دیجیتال که توسط وزارت تحول دیجیتال برای حمایت از ارتش و کمک‌های غیرنظامی نگهداری می‌شود منتقل می‌شوند.

از زمان شروع تهاجم روسیه، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های ارز دیجیتال به منطقه سرازیر شده است. بر اساس داده‌های وب سایت تحلیلیمرکل ساینس (Merkle Science)، اکثریت آنها مستقیما به دولت اوکراین رفته‌اند.

اوایل این ماه، UkraineDAO با فروش یک توکن غیرقابل معاوضه که پرچم اوکراین را به تصویر می‌کشد، ۶.۷۵ میلیون دلار در اتریوم جمع‌آوری کرد.

 

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.