میزان استفاده از کیف پول دیجیتال در جهان تا دو سال آینده

تا سال 2024 بیش از یک سوم جمعیت جهان از کیف پول‌های دیجیتال استفاده خواهند کرد.

بازار کیف پول دیجیتال تا سال 2019 که همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شد، به طور پیوسته در حال رشد بوده است. یک گزارش جدید در همین رابطه نشان می‌دهد که بین سال‌های 2019 تا 2020 تعداد کاربران کیف پول دیجیتال تقریباً دو برابر شده است.

ایمنی، امنیت و سهولت کیف پول‌های دیجیتال و همچنین محبوبیت گوشی‌های هوشمند و دیجیتالی شدن عمومی جامعه از دلایل اصلی محبوبیت این روش پرداخت است.

از نظر درآمد، از سال 2015 کل درآمد ایجاد شده توسط اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی تقریباً سه برابر شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال 2022 این میزان به بیش از 1639.5 تریلیون برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود 51.7 درصد از تراکنش‌ها تا سال 2024 بدون پول نقد انجام شود.

میزان استفاده از کیف پول دیجیتال در جهان تا دو سال آینده

این گزارش نشان می‌دهد که تغییر الگوهای خرید ما بر رشد سریع کیف پول‌های دیجیتال تأثیر گذاشته است. جای تعجب نیست که پیش بینی می‌شود تا سال 2024،  بیش از نیمی از کل جمعیت دنیا کیف پول‌های تلفن همراه را داشته باشند و روش‌های سنتی‌تر مانند کارت‌های اعتباری یا نقدی به آرامی وارد مرحله کاهش می‌شوند.

در این فرایند جنبه فیزیکی روش‌های پرداخت به وضوح بر اولویت‌های پرداخت ما تأثیر می‌گذارد و جامعه روش‌های بدون تماس را انتخاب می‌کند و پرداخت نقدی کاهش می‌یابد.

بزرگترین بازیگران: WeChat و Alipay

آیا می‌دانید کدام کیف پول‌های دیجیتال از نظر تعداد کاربران در سراسر جهان پیشرو هستند. پلتفرم‌های پرداخت موبایلی وی چت و علی پی، به ترتیب 650 و 550 میلیون کاربر دارند.

به گفته Focus Finance، زمانی که Alipay کیف پول‌های الکترونیکی را معرفی کرد، آمار استفاده از آن به طور قابل توجهی افزایش یافت.

Alibaba توانست به طور یکپارچه AliPay را در بازار آنلاین خود ادغام کند و به راحتی کاربران جدیدی را با بازاریابی و ارائه خدمات فعلی خود به دست آورد.

دیگر پلتفرم‌هایی که به پنج پلتفرم برتر راه یافتند عبارتند از Apple Pay با 507میلیون کاربر، Google Pay با 421 میلیون کاربر و  PayPal با 377 میلیون کاربر؛ محبوبیت این کیف پول‌ها در اروپا و آمریکای شمالی به برندهای موبایلی مانند اپل و سامسونگ باز می‌گردد که محصولاتشان بر بازار تسلط دارند.

همچنین 87 درصد از شهروندان چینی از پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند. طبق یک مطالعه، چین به عنوان کشوری با بیشترین پذیرش پرداخت تلفن همراه در بین شهروندان خود دیده می‌شود.

استفاده متداول از پرداخت‌های بدون تماس در چین به این دلیل است که جامعه از راه حل‌های فناوری در هر جنبه‌ای از زندگی خود استقبال می‌کند.

کشورهای اسکاندیناوی نیز از نظر فن‌آوری وارد 10 کشور برتر شده‌اند که در این مسیر دانمارک، سوئد و نروژ بیشترین افزایش را در استفاده از روش‌های پرداخت بدون تماس داشته‌اند.

علاوه بر این مشخص شده که پذیرش کیف پول موبایلی توسط شهروندان ایالات متحده بین سال‌های 2019 تا 2021 بیش از 14 درصد افزایش یافته است که در بین تمام کشورهای موجود در لیست، بیشترین افزایش را داشته است.

میزان استفاده از کیف پول دیجیتال در جهان تا دو سال آینده

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.