یوان دیجیتال وارد سومین مرحله آزمایشی شد

تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کیف پول یوان دیجیتال توسط افراد باز شده است و مجموع تراکنش‌ها به حدود ۸۷.۵۷ میلیارد یوان (۱۳.۷۶ میلیارد دلار) رسیده است.

انتظار می‌رود گسترش منظم آزمایش‌های دیجیتال renminbi در چین باعث پیشرفت تحقیق و توسعه و کاربردهای گسترده آن شود، چون این کشور در تلاش است تا یک اکوسیستم قوی برای ارز دیجیتال خود یا e-CNY ایجاد کند.

در گروه سوم، مناطقی که برای آزمایش‌های e-CNY انتخاب شده‌اند، تیانجین، چونگ کینگ، و گوانگژو، استان گوانگدونگ هستند.

بانک مرکزی چین، روز شنبه فهرست مناطق جدید را برای آزمایش‌های e-CNY را منتشر کرد. همچنین در میان آنها فوژو و شیامن در استان فوجیان و شش شهر مربوط به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در ماه سپتامبر در استان ژجیانگ برگزار می‌شود – هانگژو، نینگبو، ونژو، هوژو، شائوکسینگ و جین هوا- هستند.

Zhangjiakou، استان هبی و پکن نیز به این لیست اضافه شده‌اند.

تحلیلگران باور دارند که گسترش آزمایشی به عملکرد و امنیت e-CNY به طور کامل‌تر و در گستره وسیع‌تری کمک خواهد کرد.

انتظار می‌رود پس از آزمایش‌های فراوان در بانک مرکزی و بانک‌های تجاری، چرخه انتشار و گردش کامل رنمینبی دیجیتال برای ورود گسترده به آن شکل بگیرد.

قبل از دور سوم مناطق آزمایشی، چین یوان دیجیتال را در ۱۰ منطقه آزمایشی و همچنین مکان‌های بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن در دسترس قرار داد.

بر اساس گزارش PBOC، تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۶۱ میلیون کیف پول یوان دیجیتال توسط افراد باز شده است و مجموع تراکنش‌ها به حدود ۸۷.۵۷ میلیارد یوان (۱۳.۷۶ میلیارد دلار) رسیده است.

منبع ایلنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.