چک‌های تضمین شده باید کد ۱۶ رقمی صیاد داشته باشند

سخنگوی قانون جدید چک گفت: از امروز (۱۷ خرداد) اگر چک تضمین شده‌ای بین افراد مبادله شود که فاقد کد ۱۶ رقمی باشد، قابل پردازش به صورت بین بانکی نخواهد بود.

نادعلی زاده گفت: صادر کننده و متقاضی چک‌های صیادی نیازی نیست اطلاعات چک را در سامانه صیادی ثبت کنند و همانند گذشته می‌توانند از بانک یک فقره چک تضمین شده دریافت کنند.

کد ۱۶ رقمی صیاد

سخنگوی قانون جدید چک می‌گوید: زمانی که بانک این چک‌ها را صادر می‌کند پیش از تحویل به متقاضی،   باید چک را در سامانه صیادی ثبت و صدور آن را انجام دهد. از امروز (۱۷ خرداد) اگر چک تضمین شده‌ای بین افراد مبادله شود که فاقد کد ۱۶ رقمی باشد، قابل پردازش به صورت بین بانکی نخواهد بود و صرفا صادر کننده این چک یعنی بانک، می‌تواند وجه چک را پرداخت کند

او در تاریخ 5 خرداد گفته بود: با شناسه دار شدن چک‌های تضمینی، امکان استعلام مشخصات این چک‌ها فراهم شده و گیرندگان چک‌های تضمینی، می‌توانند به تمام مبادی متصل به سامانه صیاد اعم از پیامک، خودپرداز، برنامک‌ها، اینترنت بانک و همراه بانک مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنند که چک به نفعشان ثبت شده باشد. ثبت صدور چک‌های تضمین شده نیز صرفا از سوی بانک‌ها انجام می‌شود.

طبق اعلام بانک مرکزی، امکان صدور چک‌های تضمین شده با شناسه ۱۶ رقمی از ابتدای اردیبهشت امسال برای بانک‌ها فراهم شده است.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.