رشد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در پنج حوزه تاثیرگذار اقتصادی

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران از رشد اعطای تسهیلات این بانک طی سال 1400 در پنج حوزه "کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی"، "استخراج معدن"، "صنعت"، "خدمات فنی و مهندسی" و "بازرگانی" خبر داد.

رضا ساعدی فر در خصوص تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال گذشته به بخش های مختلف اقتصادی، گفت: بالغ بر36 هزار و 605 میلیارد ریال تسهیلات به بخش “کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی” اعطا شده که نسبت به سال قبل از آن رشد 107 درصدی داشته است.

ساعدی فر در ادامه به رشد 104 درصدی اعطای تسهیلات در حوزه “استخراج معدن”در دوره مذکور اشاره و اظهار کرد: 11 هزار و 750 میلیارد ریال تسهیلات درسال گذشته به فعالان این حوزه تخصیص داده شده است.

به گفته معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، طی سال گذشته یک هزار و 713 میلیارد ریال از منابع بانکی صرف ارائه تسهیلات به حوزه بازرگانی داخلی و خدمات داده شده که نسبت به سال قبل از آن 251 درصد رشد داشته است.

ساعدی فر در ادامه به تشریح حجم تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ارائه شده به بخش صنعت پرداخت و افزود: 109 هزار و 620 میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت اعطا شده که نسبت به سال 99 بالغ بر 8 درصد رشد تسهیلاتی را در این بخش شاهد بوده ایم.

وی مجموع تسهیلات تخصیصی به بخش “خدمات فنی و مهندسی” را در سال 1400، بالغ بر 20 هزار و 22 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: رشد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران طی سال 1400 در بخش یاد شده نسبت به سال 99 رشدی چشمگیر بوده است.

منبع بانک توسعه صادرات ایران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.