چرا اپلیکیشن بانک‌ها باید برای کاربران مسن‌تر سازگار شود؟

افراد بالای 65 سال در دهه‌های آینده بخش مهمی از جمعیت دنیا را تشکیل خواهند داد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ کاربران مسن‌تر تا به امروز تا حد زیادی از انقلاب دیجیتال و محصولات مرتبط به خدمات مالی کنار گذاشته شده‌اند که پیامدهایی نه تنها برای دسترسی به خدمات مالی، بلکه برای سلامت کسب‌وکار بانک نیز دارد.

Netcetera در مقاله جدید خود سه دلیل را بیان می‌کند که چرا بانک‌ها باید افراد بالای 65 سال را هدف قرار دهند:

به زودی افراد بالای 65 سال بخش بزرگی از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد

در حال حاضر بیش از یک نفر از هر پنج شهروند در سراسر اروپا در سال 2021 بالای 65 سال سن دارند و پیش‌بینی می‌شود که افراد بالای هشتاد سال از 6٪ جمعیت به تقریبا 15٪ در دهه‌های آینده افزایش یابد. با کاهش دسترسی به پول نقد و ظهور روش‌های پرداخت جدید که ریشه در دنیای دیجیتال دارند، نیاز مبرمی به اطمینان از دسترسی کاربران مسن‌تر به محصولات و خدمات مالی وجود دارد.

کاربران مسن‌تر جزء مرفه‌ترین جمعیت‌های جهان هستند

اندیشکده بروکینگز آمریکا می‌گوید که افراد بالای 65 سال در دهه آینده مصرف خود را افزایش خواهند داد و سهم آنها از کل هزینه‌های مصرف کننده در ده سال آینده تقریباً 50 درصد افزایش می‌یابد. کشورها پیرتر ولی ثروتمندتر می‌شوند. از آنجایی که بانک‌ها با رقابت سختی برای کسب سهم از کیف پول مصرف‌کننده از طرف فین‌تک‌ها و موسسات مالی غیربانکی مانند بازیگران  BNPL و دیگران مواجه هستند، مهم است که بانک‌ها نیازهای خاص این ثروتمند را برآورده کنند.

خدمت به افراد بالای 65 سال فقط از نظر مسئولیت اجتماعی مهم نیست بلکه تجارت خوبی است

از بریتانیا گرفته تا سوئد و نروژ، دولت‌ها اکنون قوانینی را وضع می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که دسترسی افراد مسن به خدمات مالی از طریق شعب و اینترنت برقرار است. همانطور که Netcetera در مقاله خود استدلال می‌کند، اطمینان از دسترسی این جمعیت به محصولات و خدمات مالی متناسب با نیازهای آنها، وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد و به افزایش درآمد در مواجهه با رقابت فزاینده از طرف تازه وارد‌های جدید و پویا به بازار خدمات مالی کمک می‌کند.

چگونه این کار را انجام دهیم – یک کیف پول دیجیتال سازگار

آیا اپلیکیشن موبایلی بانک شما برای کاربران مسن تر آماده است؟ طراحی کیف پول دیجیتال شما برای برآورده کردن نیازهای خاص افراد بالای 65 سال برای موفقیت در ده سال آینده نقش اساسی خواهد داشت.

از سال 2019، کیف‌پول‌های دیجیتال از پرداخت‌ و برنامه‌های وفاداری، به سمت انتقال پول فرد به فرد، پرداخت‌های تکراری و اقساطی، وام‌دهی، تقسیم صورت‌حساب و آی دی دیجیتال رفته است.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 نیمی از کل هزینه‌های کاربران از طریق کیف پول دیجیتال صرف شود.

علیرغم چنین اهمیتی، کمتر از نیمی از افراد بالای 65 سال در حال حاضر از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند، در مقایسه با 80 درصد جمعیت 18 تا 35 ساله که از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند. به این معنی که بانک‌ها درآمد حاصل از جمعیت سالخورده  و به طور فزاینده ثروتمند را از دست می دهند.

بانک‎ها با توسعه کیف پول انعطاف پذیر و تمرکز بر نیازهای کاربر و تجارب کاربر مسن باید این گروه مشتریان را جذب کنند. از  بهینه‌سازی طراحی محصول و رابط کاربری گرفته تا معماری انعطاف‌پذیر، طیف وسیعی از اقداماتی وجود دارد که بانک‌ها می‌توانند برای اطمینان از استفاده افراد مسن از محصولات کیف پول دیجیتال انجام دهند.

 

منبع paymentscardsandmobile
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.